Hlavní obsah

Adam Lacko střídá tahač s octavií i Alfou Romeo

DDD

Úspěšný český automobilový závodník Adam Lacko po pečlivé přípravě sbírá první body. K boji na třech frontách ho navíc čeká maturita.

Foto: ČP Octaviacup

Adam Lacko na stupních vítězů při jednom ze závodů ČP Octaviacup.

Článek

O víkendu jste v Assenu poprvé startoval v kategorii Race Trucků s vozem MAN a třikrát jste si dojel pro body. Věřil jste, že premiéra může být tak úspěšná?

Přál jsem si to a nebýt sobotní kolize na mokré trati, mohla být bodově ještě úspěšnější. V každém případě to bylo dobré vykročení do sezóny. Od začátku držím kontakt s absolutní špičkou a utkám se s ní o titul mistra Evropy.

Zopakoval byste tak úspěch šéfa Český Telecom Prima Teamu Stanislava Matějovského, ale kde je hranice vaší spokojenosti s celkovým umístěním?

U třetí příčky, všechno od ní dolů by pro mne bylo zklamáním.

V silnější kategorii, kterou jste jel loni, bojovalo o prvenství pět vozů, kolik jich je v Race Truckách?

Deset jezdců si to rozdává jako rovný s rovným. Jenže mezi dvaceti auty na startovním roštu je to větší tlačenice a těžší boj. Místa na trati je mnohem méně. Chyba může vyjít podstatně dráž.

V čem jsou největší rozdíly mezi loňskou tatrou a letošním vozem MAN?

Tatra měla pět rychlostí, MAN jich má šestnáct, navíc je o více než tunu těžší. Vzhledem k uložení motoru má lehčí zadek, který tak dobře nesedí. Používáme i jiné pneumatiky.

Na co jste si zvykal nejdéle?

Určitě na řazení. Ještě v nedělním závodě jsem hledal tu správnou půlku rychlosti, ale to je otázka dalších svezení, abych si zvykl.

Tatra měla masivní noc, zatímco MAN má plochý předek. To vám nevadí?

Musel jsem si zvykat na jiný prostorový odhad, ale to už jsem zvládl. V tatře jsem před sebou měl i trubky, tady není nic a při čelním nárazu je to nebezpečnější. Věřím, že mně nic takového nepotká. Tím nechci říct, že bych se bál. To bych do takového monstra nemohl ani sednout a objet prázdný okruh, natož pouštět se do tlačenic po startu, kdy létají vzduchem plechy.

Startujete také v Česká pojišťovna Škoda Octavia cupu a v evropských pohárech s Alfou Romeo, jak se to dá stihnout?

Zatím v těch autech guláš nemám a vím, jak se s kterým jezdí, ale je to honička. Hlavní jsou trucky a před sebou mám ještě devět víkendů v seriálu Evropského poháru po čtyřech závodech. S octavií bych chtěl jet čtyři dvojzávody. Ten pátý v Mostě se kříží s trucky. Možná budou startovat v obou kategoriích. To podle situace a bodových zisků. S Alfou Romeo jezdím, když je volný víkend. Na přesedání z tahače do octavie jsem si zvykl už loni, i když je to zcela jiný styl jízdy. U Alfy Romeo je to horší, protože je malá, ale velice dravá. Pořád drží a najednou uděláte hodiny, ani nevíte jak.

Co všechno se vám ještě musí vejít do programu?

Když to jde, tak testování. Pořád si musím udržovat fyzickou kondici. Doma ve Frenštáte pod Radhoštěm mám doma fitnesko a kondičního trenéra. Když je dobré počasí, vyběhnu do přírody. V zimně jsem se těšil na lyže, ale moc jsem si jich neužil, nebyl čas. Musím ho věnovat i škole. U nás na průmyslovce mi vycházejí ohromně vstříc. V úterý ale píši maturitní písemku z češtiny a v květnu dělám ústní zkoušky. Na závody vozím učebnice, ale moc se k nim nedostanu.

Jako správný Valach stihnete posezení u slivovičky s hezkou dívkou?

Momentálně mám přítelkyni, ale moc si mě neužije. S kamarády si ze stejného důvodu také neposedím. A co se slivovičky týče, od té se držím dál.

Reklama