Hlavní obsah

Lacko druhý v EP tahačů na Nürburgringu

NÜRBURGRING

Adam Lacko s tahačem MAN obsadil druhé místo v pohárovém závodě třídy Race Truck v pokračování evropského seriálu na německém Nürburgringu. Na startu nedělního kvalifikačního závodu silnější divize Super Race Trucks budou na prvních třech pozicích stát vozy roudnické stáje Buggyra. David Vršecký vyrazí z třetího místa.

Foto: PRÁVO

Adam Lacko na archivním snímku.

Článek

Čtyřicetiminutový trénink 'Suprů' narušil déšť a na mokré trati měl hrozivě vyhlížející nehodu Vršecký, ale náraz do bariéry z pneumatik odnesly jen plasty.

Jízdy byly na dvacet minut přerušeny po jiné nehodě a na rychle osychající trati pak jak Vršecký, tak také jeho přemožitelé Španěl Antonio Albacete a Francouz Ludovic Faure překonali dosavadní rekord okruhu. Vracející se Stanislav Matějovský s tatrou zajel v jedenáctičlenném poli šestý čas.

Mezi Race Trucky vyjížděl v kvalifikační jízdě z pole position po "mokrém" tréninku František Vojtíšek s renaultem, ale na suché dráze svoji pozici neudržel a během šesti kol klesl na čtvrté místo a pak ho vyřadila porucha turbodmychadla.

To už kroužil za vedoucím Němcem Lutzem Bernauem Lacko, který vyjížděl ze třetí řady. V posledním kole se před českého jezdce dostal jeho rakouský týmový šéf Egon Allgäuer, oba však dostali desetisekundovou penalizaci za překročení maximální povolené rychlosti 160 km/h. Lacko tak klesl na páté místo.

V pohárové jízdě s přehledem triumfoval Bernau

Také pohárovou jízdu vyhrál s přehledem loňský mistr Evropy Bernau. Lacko sice dojel třetí, ale tentokrát na přílišnou rychlost doplatil původně druhý portugalský mladíček Jose Rodrigues. Vojtíšek se z poslední, 26. pozice propracoval až k bodům za osmé místo.

Ve slabší truckové třídě se představil i německý šampión Gerd Körber, který v barvách roudnického týmu startoval s novým vozem Freightliner. Suverénně vyhrál měřený trénink, ale do kvalifikačního závodu vyrážel z třinácté řady, neboť ho komisaři FIA zařadili coby exhibičního jezdce na poslední místo.

V polovině závodu už byl Körber desátý, jeho další posun přibrzdila prasklá hadice přívodu vody na chlazení motoru a před nájezdem do poslední zatáčky musel kvůli zadřenému motoru svůj závodní víkend dokonce předčasně ukončit.

EP tahačů - Nürburgring
Super Race Trucks
Měřený trénink: 1. Albacete (Šp./Buggyra) 1:53,750 min., 2. Faure (Fr./Buggyra) 1:53,900, 3. Vršecký (ČR/Buggyra) 1:54,379, 4. Östreich (Něm./VW) 1:54,626, 5. Drückenmüller (Něm./VW) 1:55,165, 6. Matějovský (ČR/Tatra).
Race Trucks
Kvalifikační jízda (9 kol): 1. Bernau (Něm./MAN) 18:43,388, 2. Oliver (Brit./MAN) -5,747, 3. Allgäuer (Rak./MAN) -11,719, 4. J. Rodrigues (Portug./MAN) -12,251, 5. Lacko (ČR/MAN) -12,571, ... 26. Vojtíšek (ČR/Renault) -3 kola.
Pohárový závod (13 kol): 1. Bernau 26:27,931, 2. Lacko - 12,397, 3. J. Rodrigues -18,473, 4. Oliver -20,882, ...8. Vojtíšek -49,239.

Reklama