Hlavní obsah

Na okruhy vyrazí nové octavie

PRAHA

Po osmi letech skončil nejprestižnější domácí okruhový seriál Česká pojišťovna Škoda Octavia cup. Jezdci ani fanoušci však o dramatické souboje octavií definitivně nepřijdou. Chystá se jeho nová podoba, která bude připravena po novém roce.

Článek

Důležitou informaci však prozradil už při slavnostním vyhodnocení letošního ročníku a dvouletého projektu zástupce Škoda Auto Petr Podlipný, který má na starosti podporu prodeje pro střední Evropu.

"Pohár octavií v současné podobě letoškem skončil, aby v roce 2005 mohl začít nový projekt s novou octavií. Vznikla totiž tak silná a kvalitní tradice, že by bylo skutečně hříchem v ní nepokračovat. Pohár bude opět probíhat pod záštitou tradičních partnerů, tedy České pojišťovny, a. s., Škody Auto, a. s., a Matadoru Púchov, a. s," uvedl.

Osm ročníků mělo jen čtyři vítěze. Třikrát vyhrál Josef Kopecký (1998, 2000 a 2002), dvakrát zvítězili František Došek (1997 a 1999) a Štefan Rosina (2003 a 2004), jednou Jan Kopecký (2001), který přesedl do soutěžního automobilu a letos vyhrál domácí šampionát v rallye.

Teprve sedmnáctiletý Štefan Rosina, slovenský student, který většinu roku tráví na škole v Anglii, byl fenoménem nejen posledního ročníku, kdy vyhrál i juniorský pohár, ale také dvouletého projektu, takže si došel pro tři individuální ocenění.

"Vítězství v obou ročnících se těžko srovnává. Loni jsem se učil vyhrávat, letos jsem musel studium skloubit se závoděním. Obhajoba v silné konkurenci je navíc těžší než první úspěch," řekl Rosina.

Most bude v novém

V seriálu startují přední čeští okruhoví jezdci. Vedle dosavadních vítězů, z nichž Kopecký starší už skončil s aktivní kariérou, to jsou Jiří Jupa, Ondřej Navrátil nebo Martin Dlouhý. Z mladíků se vedle Rosiny prosazuje třeba Michal Matějovský.

Občas se sveze Adam Lacko, jehož hlavní doménou jsou trucky v barvách Český Telecom Prima Teamu Stanislava Matějovského, ale i s octavií dokazuje, že je jedním z největších českých jezdeckých talentů.

Tradičním domovem seriálu octavií je Autodrom v Mostě. Tady podle požadavků FIA vybudovali novou šikanu na konci cílové rovinky a byl tu položen i asfaltový koberec. Nová bude i obslužná komunikace podél dráhy, pracuje se na nových štěrkových záchytných zónách, i dalších vylepšeních celého autodromu, který tak získá špičkové parametry. Nové varianty okruhu dají více možností výběru tratí pro různé typy závodů, včetně motokár.

Reklama

Související témata: