Hlavní obsah

Charouz: V Brně možná nasadíme Engeho, ale jedničkou je Janiš

O nadcházejícím víkendu se uskuteční první díl seriálu A1GP v nizozemském Zandvoortu. Manažer českého týmu Antonín Charouz se v rozhovoru pro deník Právo vyjádřil jak k přípravě celého jedenáctidílného seriálu, tak ke druhému závodu, který se pojede o dva týdny později v Brně. "Diváci v Brně uvidí například Emersona Fittipaldiho, Janna Lammerse nebo Alana Jonese," řekl šéf týmu Charouz.

Foto: PRÁVO

Antonín Charouz

Článek

Byl pro český tým minulý ročník A1GP ziskový, nebo prodělečný?

Vzhledem k tomu, že nám pořadatel peníze, které nám dlužil, už zaplatil, byl minulý ročník ziskový. Co se týká samotných výsledků na trati, mohlo to být ještě lepší.

Na jaře jste říkal, že není vše ze strany pořadatele smluvně v pořádku. Už to neplatí, když jste vstoupili do nového ročníku?

Smlouvy jsou podepsány, vše je v pořádku.

Bude český tým spolupracovat opět s Brazilci, nebo s někým jiným?

S Brazilci ne, s Emersonem Fittipaldim jsme sice velcí kamarádi, ale oficiálně spolupracovat nebudeme. S potenciálním novým partnerem jednáme, podle regulí mohou oficiálně spolupracovat pouze dvě stáje.

Formulový seriál A1GP startuje již o víkendu v nizozemském Zandvoortu a hned druhý díl se jede 14. října v Brně, jak se na něj chystáte?

Velmi pečlivě. Určitě to pro nás bude jedním z vrcholů seriálu. Doufáme, že přijdou diváci, uvidí špičkové závody a podpoří českého jezdce. Není vyloučeno, že bychom v Brně výjimečně nasadili Tomáše Engeho. Bylo by to taktické, protože Erik Janiš by pak mohl déle využívat rookie tréninků a zvykat si na vůz.

Co vás vůbec vedlo ke jmenování mladého Erika Janiše jedničkou týmu?

To rozhodování bylo dost jednoduché. Tomáš Enge má problémy hlavně s nedoléčeným zraněním, dále s kolizemi v termínech se závody v USA a taky s motivací. Jarek Janiš byl rovněž zraněný a má taky nabitý kalendář. Mého syna Jana vážou v Anglii studijní povinnosti a také mu kolidují závody. Filip Salaquarda dává přednost závodům F 3. Erik tedy dostal velkou šanci a doufám, že ji využije. Celý náš tým, který má mezinárodní obsazení, pro úspěch udělá všechno, co bude moci.

Budou v Brně i doprovodné závody?

Stejně jako loni to bude závěrečný závod Divize 4 Mezinárodního mistrovství ČR. K tomu BMW Challenge, volný závod Česká pojišťovna Škoda Octavia cup a také se představí historické okruhové automobily.

Uvidí v Brně diváci nějaké známé tváře?

Zcela určitě, přijedou například Emerson Fittipaldi, Jan Lammers, Alan Jones, John Surtees, objeví se pochopitelně i další legendy formule 1. Není vyloučeno, že se v Brně objeví Niki Lauda a Alain Prost. Samozřejmě že zajímavá jména se najdou také mezi jezdci.

Budou mít fanoušci, kteří se do Brna nedostanou, možnost vidět závod v televizi?

Ano, podepsali jsme smlouvu s Českou televizí.

Pořád ještě existuje tichá válka mezi A1GP a formulí 1?

Pokračuje dál, ale řekl bych, že přešla z tiché na studenou a mohla by se brzy přiostřit.

Kolik stojí sezóna v A1GP?

Naše náklady na celou sezónu jsou cca 20 miliónů korun, nejsou v tom však započteny odměny jezdců, vstupní poplatek a náklady na dopravu. Nic z toho ale letos neplatíme. Na druhé straně jsou příjmy za výhry, loni jsme získali asi 450 000 dolarů. K tomu je třeba připočíst příjmy od sponzorů a provize z prodeje televizních a marketingových práv.

Nakolik rozpočet pokryjí sponzoři a kolik se dá vyhrát?

Od sponzorů je to různé, jinak se shánějí sponzoři v USA, Německu, Brazílii, Francii a jinak u nás nebo v Libanonu či v Indonésii. My jsme z hlediska sponzorů opravdu spokojeni. Dostáváme také provizi z prodeje reklamních předmětů a televizních práv. Pokud jde o prémie za výhry a umístění v závodech, mohli bychom vyhrát až 2,5 miliónu dolarů.

Reklama

Související témata:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Nejnovější články

NHL

Nečas pomohl Carolině k výhře

Český hokejista Martin Nečas se podílel asistencí na výhře Caroliny na ledě New Yorku Islanders 3:2. Hurricanes tak už vedou sérii prvního kola play off NHL už 3:0.
NačítámNačíst další články