Hlavní obsah

Charouz vykročí po stopách Vettela. Dojde stejně daleko?

PRAHA

Automobilový závodník Jan Charouz o víkendu odstartuje novou etapu své kariéry, na jejímž konci je vysněné angažmá ve formuli 1. Dvaadvacetiletý pilot se po třech letech vrátil do kokpitu monopostu a čeká jej úvodní závod Světové série Renault, z níž v minulosti nakročily do elitního seriálu současné hvězdy F1 Sebastian Vettel či Robert Kubica.

Foto: jan-charouz.com

Jan Charouz při testech formule 1 Renault na okruhu v Silverstonu.

Článek

Charouz má za sebou náročnou zimní přípravu, podle svých slov dosud nejtvrdší v kariéře. Na fyzické kondici pracoval dvoufázově. Shazoval i přebytečná kila. „Běhal jsem a pracoval na posílení a zpevnění celého těla, které musí snést velké přetížení. Váhově jsem byl čtyři kola nad ideálem, ale nakonec jsem se zbavil jen dvou. Když jsem zhubl ještě víc, tak jsem se cítil slabý. Asi mám těžké kosti,“ vysvětloval se smíchem při středečním setkání s novináři.

Také doháněl zkušenosti, které mu utekly během let, kdy se věnoval vytrvalostním závodům. A s výsledky mohl být spokojený, v testech zajížděl časy mezi nejlepšími deseti. „Testy toho ale moc neřeknou. Uvidíme, co napoví první závod,“ přemítal před úvodním podnikem devítidílného seriálu ve španělském Aragónu.

V zimní pauze se člen ambiciózního týmu P1 Motorsport svezl jako třetí Čech také ve formuli 1. V letošní sezóně je totiž oficiálním testovacím a náhradním jezdcem formulové stáje Renault. „Formule 1 je neuvěřitelná, úžasně plynulá při průjezdu zatáčkami, precizní. Auto sedí, jako na playstationu,“ líčil Charouz.

První zkušenosti ve vysněném voze prý ale nebyly bůhvíjaké. „Po pěti kolech mi poměrně vycukaný volal a říkal, že to asi nedá,“ poznamenal se smíchem jezdcův otec a manažer Antonín Charouz. „Za dalších deset kol ale volal znovu a už byl nadšený,“ dodal Charouz st.

Jan Charouz při testech Světové série Renault ve španělském Aragónu.foto: jan-charouz.com

Syn vlivného manažera má cíle před premiérovou sezónu ve Světové sérii, v nichž piloti závodí s identickými formulemi z dílny Renaultu s motorem o objemu 3,5 litru, jasné. „Skončit v první desítce a posbírat i nějaká umístění na pódiu,“ hlásil sebevědomý mladík.

Cestu ke stupňům vítězů si bude razit také na brněnském Masarykově okruhu, kde se seriál zastaví během prvního červnového víkendu a pro příznivce motorsportu bude připravena velkolepá podívaná včetně jízdy vozu formule 1 Renault. V kokpitu F1 se v Brně představí Charouz, který v letošní sezóně plní ve francouzském týmu roli testovacího jezdce, a účast předběžně potvrdil také Kubica. Diváckým tahákem bude šance vylosovat si možnost usednout a řídit monopost F1.

Kalendář Světové série Renault 2010
16.-18. dubnaMotorland Aragón (Španělsko)
30. dubna - 2. květnaSpa-Francorchamps (Belgie)
13.-16. květnaMonaco
4.-6. červnaBrno
18.-20. červnaMagny-Cours (Francie)
2.-4. červenceHungaroring (Maďarsko)
3.-5. záříNürburgring (Německo)
17.-19. záříSilverstone (Británie)
8.-10. říjnaCatalunya (Španělsko)

Reklama

Související témata: