Hlavní obsah

McLaren chce útočit na titul jako hladový vlk

VALENCIE

Skoncovat s mizérií. Takový je plán týmu formule 1 West McLaren Mercedes pro nadcházející sezónu MS. V roce 1998 se stáj radovala z triumfu v Poháru konstruktérů. Od té doby ale jen paběrkuje. Letošní rok má přinést zvrat.

Foto: Hoch Zwei

David Coulthard testuje ve Valencii nový monopost McLaren s označením MP4-19

Článek

"Chceme vyhrát mistrovství světa. Vím, možná je to otřepaná fráze, ale to je náš jediný cíl," prohlásil sebevědomě Jonathan Neale, výkonný ředitel McLarenu během včerejšího testování ve španělské Valencii.

Nový monopost je jiný

Přitom minulá sezóna byla pro jeho tým jako z toho nejčernějšího snu. Euforii po vítězství Coultharda v Austrálii a Räikkönena v Malajsii postupně vystřídal splín. Následoval výsledkový propad, stáj se potýkala s nespolehlivostí vozu. A neustále oddalovala nasazení nového monopostu MP 4-18.

Nakonec tato tajná zbraň pro boj s Ferrari vůbec nevyjela. V konečném účtování zůstal McLaren třetí, přeskočil ho ještě Williams. Teď má nastat změna. Stáj už od poloviny listopadu testuje nový stroj s označením MP 4-19.

Má užší "nos" než předchůdce, zmenšením objemu nádrže se posunulo těžiště. Změn doznalo přední i zadní křídlo, jiné je zavěšení předních kol, radikální transformaci prodělaly boky, které jsou oblejší. Auto je celkově štíhlejší a nižší. Nepatrných úprav doznal i design, když na monopostu stříbrnou barvu převyšuje černá. A hlavně, auto je v testech velmi rychlé.

Optimismus v karavaně

Karavana pěti kamiónů kočujících po španělských okruzích v Jerezu, Valencii a Barceloně tak má důvod k optimismu. "Změnili jsme šasi, upravili motor. Klíčové bude, abychom to všechno dokázali při smazávajících se rozdílech mezi týmy náležitě zúročit," přemítal Neale. "Velmi dobrou práci, řekl bych lepší než Ferrari, odvedl i Williams. Zdá se mi hodně agresivní. I my jsme však hladoví po úspěchu jako vlci," usmál se Neale.

Jisté je, že nový vůz se pyšní velkou spolehlivostí. McLaren navíc získal díky vývoji MP 4-18, z něhož současný model vychází, časový náskok. To může být při změně pravidel velmi důležitý faktor.

Trable byly zveličené

"Hned od prvního dne jsme zajížděli velmi dobré časy. A neustále se zlepšujeme," rozplýval se testovací jezdec Pedro de La Rosa, když včera dokončil svoji porci testování. Na trati se střídal s Räikkönenem a Coulthardem, týmovou jedničkou, respektive dvojkou.

Vstávali už po sedmé, v osm na okruhu plnili reklamní úkoly a o necelou hodinu později vyrazili vstříc prvním ostrým kilometrům. V poledne byl na řadě další seriál fotografování a filmování pro potřeby sponzorů.

Druhý testovací pilot Alexander Wurz měl volno. Nikoli proto, že by se po úpravách do kokpitu nemohl vejít. Ani Räikkönen a Coulthard neměli problémy se do nového stroje nasoukat. "Bylo to zveličené. Vždy v případě nových aut chvíli trvá, než si jezdci najdou ideální polohu," vysvětlil Pavel Turek, manažer stáje. I on je přesvědčen, že McLaren může dosáhnout na titul: "Bude to mezi námi a Williamsem."

Co s Coulthardem?

Velmi ožehavou otázkou je však situace kolem odchodu Coultharda, jehož by měl v sezóně 2005 nahradit Montoya. Mnozí soudí, že napjaté vztahy mohou pohřbít velké ambice stáje. "Jezdcům to na klidu nepřidá, ale bude to přetrvávat do začátku sezóny. Pak vše pomine," mínil Turek.

Reklama

Související témata: