Článek
Začátek závodu, krátce po vyjetí formulí do zahřívacího kola, narušil incident s fanouškem na trati. Muž s červenou čepicí běhal po trati a měl u sebe jakýsi transparent. Pořadatelům se ho po krátké honičce podařilo chytit.
Závod odstartoval raketovým způsobem Jarno Truli s renaultem, který se ze čtvrté pozice prodral na první příčku a nechal za sebou M. Schumachera, třetího Takuma Sata ze staje BAR a čtvrtého Pabla Montoyu s williamsem. Prvního místa si však Francouz neužil dlouho. Již po devíti kolech se prvního místa díky precizní práci mechaniků u ferrari ujal neporazitelný M. Schumacher.
Od desátého kola pak závod nepřinesl výraznější vzrušení. M. Schumacher zvyšoval náskok před svými soupeři a tři kola před cílem měl na svého týmového kolegu Rubense Barrichella k dobru 11 sekund. V posledním kole dokonce mával divákům jistý si svým 75. vítězstvím v kariéře. Barrichello druhým místem potvrdil dominantní postavení stáje Ferrari.
M. Schumacher: Motor nefungoval na 100 %
"Udělali pro mě skutečně hodně. A tentokrát to myslím ještě vážněji než jindy, protože jsem měl problém s výfukem. Motor nefungoval úplně na sto procent, nebylo to optimální. Skutečnost, že auto vydrželo je neuvěřitelná a fantastická současně," jásal Schumacher po korunovaci španělským králem Juanem Carlosem. O druhé pozici rozhodla právě strategie. Trulli totiž musel do boxů třikrát, po poslední zastávce už se na atak brazilského pilota Ferrari nezmohl. "Naše taktika byla skutečně skvělá. I když na startu jsem měl trošku obavy, protože s plnou nádrží to nebylo snadné," líčil Rubens Barrichello.
Příští závodem je Velká cena Monaka 23. května.
Velká cena Španělska | ||
66 kol, 1 kolo = 4,627 km, délka závodu: 305 256 km | ||
Jezdec | Národ./Stáj | čas |
M. Schumacher | Něm./Ferrari | 1:27:32,841 |
Barrichello | Braz./Ferrari | +13,290 s |
Trulli | Ita./Renault | +32,294 s |
Alonso | Špa/Renault | +32,952 s |
Sato | Jap/BAR-Honda | +42,327 s |
R. Schumacher | Něm./Williams-BMW | +1:13,804 min. |
Fisichella | Ita./Sauber-Petronas | +1:17.108 min |
Button | Brit./BAR-Honda | +1 kolo |
Massa | Braz./Sauber-Petronas | +1 kolo |
Coulthard | Brit./McLaren-Mercedes | +1 kolo |
Raikkonen | Fin./McLaren-Mercedes | +1 kolo |
Webber | Austr./Jaguar | +1 kolo |
da Matta | Braz./Toyota | +1 kolo |
Závod nedokončili | ||
Baumgartner (Maď./Minardi), Bruni (Ita./Minardi), Heidfeld (Něm./Jordan-Ford), Klien (Rak./Jaguar), Montoya (Kolumb./Williams-BMW), Pantano (Ita./Jordan-Ford), Panis (Fran./Toyota) |
MS jezdci (po 5. z 18 závodů) | ||
1. | Michael Schumacher | 50 |
2. | Rubens Barrichello | 32 |
3. | Jenson Button | 24 |
4. | Fernando Alonso | 21 |
5. | Jarno Trulli | 21 |
6. | Juan Pablo Montoya | 18 |
7. | Ralf Schumacher | 12 |
8. | Takuma Sato | 8 |
9. | David Coulthard | 4 |
10. | Giancarlo Fisichella | 2 |
11. | Felipe Massa | 1 |
11. | Mark Webber | 1 |
11. | Kimi Raikkonen | 1 |
Pohár konstruktérů (po 5. z 18 závodů) | ||
1. | Ferrari | 82 |
2. | Renault | 42 |
3. | BAR | 32 |
4. | Williams-BMW | 30 |
5. | McLaren-Mercedes | 5 |
6. | Sauber | 3 |
7. | Jaguar | 1 |