Rubriky:

Formule

Sauber prožil v Jerezu rozporuplný den

9. února 2005 11:26 - JEREZ

Spokojený mohl být s prvním dnem testů v Jerezu Brazilec Felipe Massa. Pilot stáje Sauber v úterý ukázal na okruhu ve Španělsku záda všem soupeřům, jeho stájový kolega Jacques Villeneuve už tolik důvodů k radosti neměl. Mistr světa z roku 1997 totiž zajel zdaleka nejhorší čas dne.

Massa za volantem vozu pro letošní sezónu najel na Villeneuva víc než tři a půl sekundy. "Prožili jsme náročný den. Dopoledne byla trať ještě mokrá po pondělním dešti, odpoledne jsme už mohli vyzkoušet suché pneumatiky. Hlavní porce práce před úvodní Velkou cenou roku v Melbourne připadá právě na testy pneumatik a brzd," řekl jeden z hlavních inženýrů Sauberu Jacky Eeckelaert.

Spokojenost panovala ve stáji Toyota, která zásluhou Jarna Trulliho a Ricarda Zonty zaznamenala druhý, resp. třetí čas dne. Trulli ztratil na Massu necelé dvě desetiny sekundy, Zonta byl pomalejší téměř o půl sekundy.

Více než sedm desetin ztratil na nejrychlejšího Brazilce pilot McLarenu Juan Pablo Montoya. Kolumbijec kroužil na trati se speciálními křídly nad krytem motoru pro zvýšení přítlaku. "Dopoledne jsme se jen lehce svezli, nechtěli jsme na vlhku riskovat poškození vozu. Odpoledne jsme už jezdili naplno a s výsledkem můžeme být spokojeni," hodnotil Montoya.

Jeho týmový kolega Pedro de la Rosa jezdil bez přídavných křídel s vozem odpovídajícím předpisům pro letošní sezónu a v tabulkách skončil hned za Montoyou.

Sató vyvázl z nehody bez zranění

Až devátý čas dne zajel s modifikovaným vozem Ferrari F2004M, který technici upravili podle pravidel pro sezónu 2005, vicemistr světa Rubens Barrichello. Monopost italské stáje měl mimo jiné přidané 'dětské křidélko' pod předním křídlem. I přesto, že měl pomalejší vůz,  dokázal Brazilec testovacímu pilotovi Ferrari Lukovi Badoerovi o víc než půl sekundy.

Horké chvilky prožili ve stáji BAR. Takuma Sató stačil odjet pouhých 26 kol, když zřejmě vlivem selhání zadního křídla dostal ve vysoké rychlosti smyk, vylétl z tratě a rozbil vůz o bariéry. Japonský jezdec vyvázl z havárie bez zranění, narozdíl od vozu, který měl zcela zdemolovanou zadní část.

Testy - Jerez (8.2.2005)
1. Massa (Braz./Sauber) 1:17.501/66 kol
2. Trulli (It./Toyota) 1:17.699/58 kol
3. Zonta (Braz./Toyota) 1:18.177/52 kol
4. Montoya (Kol./McLaren) 1:18.248/37 kol
5. de la Rosa (Šp./McLaren) 1:18.554/75 kol
6. Alonso (Šp./Renault) 1:18.676/123 kol
7. Heidfeld (Něm./Williams) 1:18.807/99 kol
8. Webber (Aus./Williams) 1:18.987/81 kol
9. Barrichello (Braz./Ferrari) 1:19.220/39 kol
10. Coulthard (Brit./Red Bull) 1:19.366/42 kol
11. Badoer (It./Ferrari) 1:19.724/62 kol
12. Fisichella (It./Renault) 1:19.842/86 kol
13. Klien (Rak./Red Bull) 1:19.975/51 kol
14. Davidson (Brit./BAR) 1:20.307/18 kol
15. Sató (Jap./BAR) 1:20.539/26 kol
16. Piquet Jr. (Braz./BAR) 1:20.855/41 kol
17. Villeneuve (Kan./Sauber) 1:21.062/59 kol
Zdroj: www.planetf1.com

Sport.cz

Zrušit