Rubriky:

Formule

Schumacher: Z nového ferrari mám po testech dobrý pocit

7. února 2006 08:05

Bývalý mistr světa formule 1 Michael Schumacher bude i po nevydařené loňské sezóně patřit k favoritům letošního šampionátu. Pilot Ferrari poskytl po testech týmu rozhovory německým médiím, kde mimojiné uvedl, jak je spokojen s novým vozem, co od nové sezóny očekává, nebo zda se už na závodění necítí být příliš starý.

 

HOCH ZWEI/Juergen Tap

Jaké jsou vaše první zkušenosti s novým Ferrari 248 F1?

První pocity jsou po testovacích jízdách velmi dobré. Zatím především sbíráme informace. Jezdili jsme i v počasí, které nebylo právě příznivé. Skutečnou kvalitu auta však ukážou až samotné závody. Ty nenasimulujete ničím.

Říká se, že když jezdec nemá cit pro auto, stejně nepozná, jestli je dobré, nebo špatné...

V základu to je pravda. Jezdec ale velmi dobře pozná, jestli auto sedí, nebo ne, zda s ním je všechno v pořádku. V letech 2000 a 2001 jsme měli velmi dobré auto, které ale na začátku sezóny nebylo optimální. Při jeho vývoji a stavbě je prvořadým cílem, aby bylo rychlé na dráze. Čas ale ukáže, že tomu neodpovídají některé díly nebo třeba parametry aerodynamiky a musí se to měnit a dohánět. Tentokrát postupujeme ve všech směrech vyváženě, což se ukazuje jako velmi pozitivní.

Cítíte nějaký vztah k novému autu nebo ho berete jako běžné sportovní nářadí?

Cit přichází s léty. Vyvíjel se v různými směry v předchozích patnácti letech. Z toho auta mám však velmi dobrý pocit. Přirozeně se ale musí potvrdit v přímém střetu s konkurencí.

Poprvé od roku 2000 nebudete mít na nose svého vozu číslo jedna, jak se s tím vyrovnáváte?

Kdybyste mi to nepřipomněl, neuvědomil bych si to. Když nemám číslo jedna, je mi jedno, s jakým pojedu.

S jakými pocity vstupujete do nové sezóny?

S velmi pozitivními. Věřím, že v mistrovství světa budeme bojovat úspěšně, i když oproti soupeřům jsme v určité nevýhodě. Nyní však nelze odhadnout, jak to dopadne.

Měl jste velice krátkou zimní přestávku. Jak moc se těšíte na úvodní závod, který se pojede 13. března v Bahrajnu?

Těším se, až si sednu pod volant. Hned první závod nám odpoví na mnohé otázky a já pojedu na své oblíbené trati.

Řeknete uprostřed sezóny, jestli je auto špatné, nebo dobré?

Neřeknu! Nechám vás, novináře, v napětí.

Letošní ferrari má proti minulosti nové typové označení, začne tím i nová kapitola?

To se ukáže, snad ano.

Máte nového týmového kolegu Felipeho Massu, jaký na vás dělá dojem?

Je to dobrá kombinace, on je velmi talentovaný. To je dobrý základ. Tým je s ním spokojený. Felipeho znám a naše spolupráce je velmi dobrá.

Jak jezdí osmiválcový motor ve srovnání s desetiválcem?

V každém případě vyžaduje jiný styl jízdy. Jinak musíme najíždět pomalé i rychlé, ale také krátké a dlouhé zatáčky, abychom neztráceli. Je to otázka zvyku a poznání, jak ho nejlépe využít.

Někteří jezdci říkají, že s motorem V8 mají větší požitek z jízdy, v zatáčkách je prý rychlejší...

Požitek z jízdy je skutečně větší, dokonce větší než z motokáry.

Motory V8 jsou prý o dvě až tři sekundy pomalejší...

Není to úplně pravda. Úpravami v aerodynamice se to dá srovnat.

Je návrat k výměně pneumatik pozitivním krokem?

To v každém případě! Umožňuje to flexibilitu ve strategii. Určitě to je lepší jak pro diváky, tak i pro jezdce. V boxech můžete rychlou výměnou pneumatik napravit i některé jezdecké chyby z trati.

Jak se vám líbí nový systém kvalifikace vyřazovacími jízdami?

Jsem si jistý, že to bude fungovat. Pro nás jezdce to je relativně jednodušší. Bude záležet na tom, jak k ní kdo přistoupí. Zda bude přitažlivá a srozumitelná pro diváky, to se ukáže.

V sedmatřiceti letech jste nejstarším jezdcem ve startovním poli. Nepřerůstají vám mladí někdy přes hlavu?

Ne, protože jedna věc je, jaké datum narození mám napsáno v cestovním pasu, a druhá, jak se cítí hlava a tělo. Mladí také zažívají chvíle, kdy se necítí nejlépe. Hrajeme spolu fotbal a děláme různé věci a já nemám pocit, že bych proti nim neměl šanci. Někdy ale koukám, co všechno je možné a co ještě zvládnu.

Odskočíte si v průběhu přípravy na sezónu do Turína podívat se na olympiádu?

Myslím, že ne, to v nabitém programu nestihnu.

Na co se v tomto roce nejvíc těšíte?

Na jeho konec, neboť doufám, že se mě bude týkat vyhlášení šampiónů FIA.

Právo

Zrušit


Časová osa: Formule