Hlavní obsah

Räikkönen připouští technické problémy s motorem

PRAHA

Pilot formule 1 Kimi Räikkönen přiznává, že jeho tým Ferrari má stále obavy o jeho motor, který příští víkend nasadí do Velké ceny Malajsie. Zatímco finský pilot kroužil za dominantním vítězstvím ve své první Velké ceně v rudých barvách před třemi týdny v Austrálii, po závodě se ukázalo, že v jeho osmiválci se vytvořila malá netěsnost v chladícím systému motoru.

Článek

Motor samotný poškozen nebyl, ale tento problém může snížit jeho spolehlivost. Současná pravidla říkají, že jedna pohonná jednotka musí vydržet po dva závodní víkendy, kromě pátečního testování. Pokud by Raikkönen musel opravdu podstoupit výměnu motoru, následovala by penalizace deseti míst na startovním roštu.

Přestože pozávodní kontrola pohonné jednotky závadu prokázala, Räikkönen prohlásil, že výměna motoru a následná penalizace pro něj zatím nepřichází v úvahu. Pokud by totiž nastal tento scénář, měl by vítěz z Austrálie na okruhu v Sepangu situaci výrazně zkomplikovanou.

„Jsou tam jisté obavy,“ řekl Räikkönen pro oficiální internetové stránky Ferrari. „V poslední části závodu v Austrálii jsme zaznamenali malý únik vody v chladícím systému motoru. Tým mi pak pomocí boxové tabule ukázal, že mám zvolnit. Nefungovalo nám totiž navíc rádiové spojení,“ popsal Räikkönen svou situaci ze závěru vítězného závodu. „Motor byl pak v továrně kompletně prověřen a následně byly vytvořeny nějaké simulace možného vývoje v Malajsii. Technici už mají data k dispozici,“ vysvětlil dvojnásobný vicemistr světa.

Nový motor, změna strategie

„Samozřejmě doufáme, že motor bude fungovat v průběhu celého závodního víkendu normálně a že ho nebudeme muset před kvalifikací měnit, protože chceme maximálně využít naše šance,“ pokračoval Räikkönen. „Pokud budeme muset motor opravdu vyměnit, závod bude probíhat jinak. Všechno bude o dost složitější, když budeme na startu o deset míst vzadu,“ říká Fin. „Pak budeme muset připravit strategii, která nám zajistí dobrý výsledek, ten nejlepší, který bude možný,“ vysvětluje.

Zatímco se vítěz z Melbourne obává o svůj motor, vůbec naopak vůbec nepochybuje o schopnosti nového F2007 dosáhnout v Sepangu nejrychlejšího času na jedno kolo. Při hromadném testování na okruhu v minulém týdnu byl Räikkönen nejrychlejší a finský pilot věří, že jeho vůz bude mít stále dost rychlosti a pomůže mu navázat na rázný vstup do sezóny.

Situace hraje pro Massu 

„Doufám, že příští víkend pro nás bude pozitivní, stejně jako ten v Melbourne,“ věří Räikkönen. "V minulých dnech jsme úspěšně testovali a získali jsme všechna potřebná data. Sám jsem za volantem strávil více než dva dny a F2007 vypadá, že je schopné útočit na vítězství na jakémkoli typu trati,“ nešetří optimismem Räikkönen.

Otázkou ale zůstává, co s ním udělá, když se bude muset prokousávat startovním polem po penalizaci za výměnu motoru. Jeho stájový kolega Brazilec Felipe Massa musel po technických problémech v Austrálii startovat až z poslední pozice a po skvělé jízdě mu v cíli patřila šestá příčka, zatímco Räikkönen si v klidu dojel pro vítězství.

Jestliže Massa po úvodním závodě ztratil body díky technické závadě v kvalifikaci, současné otazníky nad spolehlivostí motoru jeho stájového kolegy mu hrají do karet. Rozhodně chce totiž sám bojovat o mistrovský titul.

Reklama

Související témata: