Hlavní obsah

Velkou cenu Malajsie vyhrál úřadující mistr světa Räikkönen

KUALA LUMPUR

Velkou cenu Malajsie vozů formule 1 vyhrál finský pilot Ferrari Kimi Räikkönen. Druhý dojel Robert Kubica s BMW, třetí pak Heikki Kovalainen na McLarenu. Vítěz kvalifikace Felipe Massa závod nedokončil. Jezdec Ferrari chyboval ve třicátém prvním kole, kdy dostal smyk a z průběžného druhého místa musel odstoupit. Vítěz úvodní VC Austrálie Lewis Hamilton dojel v Malajsii pátý. I přesto ale se 14 body nadále vede průběžné pořadí MS.

Článek

Osmadvacetiletý Räikkönen vybojoval šestnácté vítězství v kariéře a posunul se na druhé místo klasifikace s tříbodovou ztrátou na Hamiltona. "Po tom těžkém víkendu v Austrálii jsme si nebyli úplně jistí, jak na tom vlastně jsme. Ale všechno šlo perfektně, bez problémů. Tohle byl pro nás ten pravý začátek sezóny, jsme zpátky," řekl Räikkönen, který v Malajsii vyhrál před pěti lety svůj vůbec první závod v F1.

Jedenáct bodů na kontě má i Nick Heidfeld z Německa, který po druhém místě z Austrálie skončil v Malajsii za volantem BMW šestý, třebaže v závodě nakonec zajel vůbec nejrychlejší kolo ze všech. Heidfeldovi se nepovedl start, po kterém ztratil pět míst, jeho krajan Niko Rosberg ve williamsu přišel o naděje na zopakování třetího místa z Melbourne, když musel brzy po startu do boxů kvůli výměně uraženého předního přítlačného křídla.

Na okruhu v Sepangu přes půl závodu vše nasvědčovalo tomu, že stáj Ferrari týden po fiasku v Melbourne oslaví double. Massa uhájil po startu z pole position první místo, byť před nájezdem do první zatáčky jen s vypětím sil odrazil atak týmového kolegy. "Nechtěl jsem riskovat kolizi s týmovým kolegou v první zatáčce, tak jsem se rozhodl počkat si na první pit stop," řekl Räikkönen, který jako první šlápl před obloukem na brzdy.

V polovině závodu odstoupil Massa

Massa tak vévodil pořadí až do první zastávky v boxech. Räikkönen zajel k mechanikům o kolo později a vrátil se na trať před Brazilcem. "Od první zastávky to byl pro mě celkem lehký závod," konstatoval Räikkönen. Ne tak pro Massu, jehož osud se naplnil brzy poté, co se GP na 56 kol přehoupla do druhé poloviny. Na druhém místě dostal v pravotočivé dvojzatáčce ve 31. kole smyk a skončil v bezpečnostní zóně, kde na sypkém podkladu uvízl a nedokázal se vrátit na trať.

V té době už měl prakticky po nadějích na zopakování australského triumfu i Hamilton. Britský mladíček měl totiž potíže při prvním pit stopu. Komplikace s výměnou přední pravé pneumatiky jej zdržela v depu na dvacet sekund a vicemistr světa tím ztratil průběžné páté místo, které předtím hlavně povedeným startem z deváté pozice vybojoval.

Kubica: Další fantastický výsledek

"Dlouho jsem pak dorážel na Marka Webbera, ale předjet se mi ho nepodařilo, i když jsem byl rychlejší. V mezích možností bylo třetí místo, ale pak přišel ten problém při pit stopu," litoval Hamilton. Kovalainen přiznal, že třetí místo, bylo pro jeho tým za daných okolností maximem. "Za takový výsledek musíme být rádi. Po těch penalizacích jsme věděli, že to bude těžké," řekl mladý Fin, který v neděli o místo zaostal za svým maximem z loňské japonské GP.

O lepší umístění neměl šanci bojovat, protože Kubica potvrdil, že BMW má v této sezóně konkurenceschopné auto. Před týdnem polský jezdec po nezaviněné kolizi v nadějné pozici nebodoval, nyní už si dojel pro životní výsledek a napodobil Heidfeldovo umístění z Austrálie. "Další fantastický výsledek. Před sezónou to tak nevypadalo," radoval se z druhé medailové pozice v kariéře Kubica, jehož tým vůbec poprvé vybojoval v jednom závodě 11 bodů a je bezpečně druhý v Poháru konstruktérů.

Příští závod je na programu 6. dubna v Bahrajnu.

VC Malajsie:
1. Räikkönen (Fin./Ferrari) 1:31:18,555, 2. Kubica (Pol./BMW) -19,570, 3. Kovalainen (Fin./McLaren) -38,450, 4. Trulli (It./Toyota) -45,832, 5. Hamilton (Brit./McLaren) -46,548, 6. Heidfeld (Něm./BMW) -49,833, 7. Webber (Austr./Red Bull) -1:08,130, 8. Alonso (Šp./Renault) -1:10,041, 9. Coulthard (Brit./Red Bull) -1:16,220, 10. Button (Brit./Honda) -1:26,214.
Pořadí MS (po 2 z 18 závodů): 1. Hamilton 14, 2. Räikkönen 11, 3. Heidfeld 11, 4. Kovalainen 10, 5. Kubica 8, 6. Rosberg (Něm./Williams) 6, 7. Alonso 6, 8. Trulli 5, 9. Nakadžima (Jap./Williams) 3, 10. Bourdais (Fr./Toro Rosso) 2.
Pohár konstruktérů: 1. McLaren-Mercedes 24, 2. BMW-Sauber 19, 3. Ferrari 11, 4. Williams 9, 5. Renault 6, 6. Toyota 5.

Reklama