Článek
„Bylo nás víc z několika zemí. Po instruktáži jsme jezdili se slabšími vozy Formule Renault za safety carem, abychom vůbec poznali chování formule. Později nás nechali jet samotné. Zvyšovali jsme tempo a snažili se o co nejčistší stopu,“ popsal Turek svoje dojmy Právu.
Nakonec usedl do monopostu F1 s motorem o síle 750 koní a kontrolou trakce, výkon byl omezen tak, aby nepřesáhl 240 km/h. „Úžasný adrenalinový zážitek! Ujel jsem dvě kola, strach jsem neměl. Když mechanici vůz nastartovali a za zády mi zaburácel motor, měl jsem pocit, jako když za mnou přistává bojový letoun. Vůz začal vibrovat a já s ním. Nejtěžší byl asi rozjezd, ale poté následovala prudká akcelerace a posléze i překvapení z toho, jak monopost brzdí,“ rzoplýval se Turek.
„V zatáčkách je možné jet neuvěřitelně rychle, s čímž souvisí i velké odstředivé síly. Při nájezdu do cílové rovinky jsem najel na obrubník, ale okamžitě zasáhla kontrola trakce a vůz zkorigovala. David Coulthard mi řekl, že v kosmu už bylo víc lidí, než kolik jich řídilo F1. Samozřejmě mimo profi jezdce,“ dodal.