Hlavní obsah

Piloti F1 hledí k Singapuru s respektem

PRAHA

S velkým respektem berou jezdci formule 1 nedělní Velkou cenu Singapuru. Poprvé v historii se pojede večer za umělého osvětlení a ještě na městském okruhu. Nikdo nemá s ničím podobným zkušenosti. Většina pilotů ani nikdy nestartovala ve čtyřiadvacetihodinovkách.

Článek

Přitom na ně čeká okruh v ulicích města dlouhý 5067 m, který objedou 61krát a ujet by měli 309,087 km. Na rovinkách by měli dosahovat rychlosti kolem 300 km/h.

Až v tomto týdnu budou na okruhu poprvé trénovat, takže je pro všechny velikou neznámou. Týmy mají k dispozici počítačové simulace, ale realita, zejména pod umělým osvětlením, může být jiná. Většina stájí a jezdců proto dorazila do Singapuru už o víkendu.

„Mísí se ve mně zvědavost i určité obavy. Jedná se o večerní závod, který nikdo z nás nikdy nezažil. Ale pokud mám být upřímný, tak si myslím, že to nebude problém, bude to podobné běžnému ježdění. Kdysi jsem jel pod světly závod motokár, ale to je zkušenost, která v tomto případě asi nebude mít velký význam,“ cituje lídra šampionátu Lewise Hamiltona server f1sports.cz.

„Jedno vím stoprocentně. Zbývají čtyři závody do konce seriálu a já si nemohu dovolit udělat chybu. Pod tlakem se ale necítím. Věřím sobě, věřím technice i týmu. I když to nutně neznamená, že šampionát vyhrajeme, jsme v dobré pozici na to, abychom to dokázali. Myslím, že i já jsem silnější než kdy předtím. Ale bude to velmi těžké. V posledních čtyřech závodech bude třeba obětovat vše tomu, aby to šlo hladce,“ dodává Hamilton s tím, že stáj McLaren Mercedes chce zaútočit i na vedoucí pozici Ferrari.

Všichni mají obavy z večerního závodu

Jezdec Toyoty Jarno Trulli nevidí jako pozitivum, že jezdci se nedostanou na okruh dřív než při pátečních volných trénincích. „Jde o nový okruh a my o něm nevíme mnoho. Všichni máme trochu obavy z večerního závodu a špatného počasí, které může přijít. Pro každého to je velký otazník. Tuhle situaci nesmíme podcenit,“ řekl Trulli.

Jezdci jsou zvědavi především na způsob osvětlení. „Na autech světla nebudou. Bylo by ale zajímavé jet s rampami, jaké mají auta v rallye,“ zažertoval David Coulthard z týmu Red Bull, který letos v F1 končí.

„Až tréninky ukáží, zda nejsou někde zrádná místa nebo nemůže dojít k oslnění třeba nějakým odrazem světla. Myslím, že situaci by velice ztížil případný déšť a mokrý povrch,“ dodal veterán formule 1.

Reklama

Související témata: