Hlavní obsah

Šťastný Fisichella: Můj životní sen se stane skutečností

PRAHA

Týden snů prožívá Giancarlo Fisichella, který je od čtvrtečního odpoledne jezdcem stáje Ferrari. "Během posledního týdne se mi udály samé neuvěřitelné věci: pole position, druhé místo ve Spa a nyní mě povolalo Ferrari na pět zbývajících závodů sezóny. Jsem v sedmém nebi," jásal šestatřicetiletý italský pilot formule 1.

Foto: Yves Herman , Reuters

Giancarlo Fisichella na stupních vítězů při GP Belgie

Článek

Od nedělního závodu v Belgii se spekulovalo, kdo nahradí v kokpitu Ferrari Luku Badoera. Mluvilo se o Gianacarlu Fisichellovi a Robertu Kubicovi. A právě prvně jmenovaný se stal tím "vyvoleným". Šestatřicetiletý jezdec nahradí v monopostu nejúspěšnější stáje zraněného Felipeho Massu. "Stále tomu nemohu uvěřit, můj životní sen se stane skutečností," rozplýval se na webových stránkách Autosportu Fisichella.

"Musím poděkovat prezidentu Ferrari Luku de Montezemolovi. Udělám vše pro to, abych se odměnil Scuderri za tuto úžasnou příležitost. Vím, že to nebude jednoduché, ale pokusím se o co nejlepší výsledky," slibuje rodák z Říma. Vzápětí však vyjádřil lítost nad Lukou Badoerem. "Je mi Luky moc líto, protože vím, jak moc si přál závodit v Monze v monopostu Ferrari. Vždyť to je to nejlepší, co se italskému jezdci může stát - řídit rudý vůz před italskými fanoušky."

Šéf týmu Stefano Domenicali přiznal, že se rozmýšlel dlouho, a že angažování Fisischelly nebude krátkodobou záležitostí. "Zvolili jsme Giancarla, protože si myslíme, že právě on bude znamenat významný bodový přínos v této nejisté sezóně. Navíc jsme se vzhledem k jeho zkušenostem rozhodli, že bude v příštím roce rezervním jezdcem," uvedl Domenicali.

Do vozu Ferrari po čtrnácti letech

Giancarlo Fisichella se narodil 14. ledna 1973 v Římě. Jako většina jezdců i on začal v motokárách a v roce 1988 se stal mistrem světa. "Fisico", jak se jezdci přezdívá, poté usedl také do formule Alfa a formule 3. V roce 1995 vstoupil do světa formule 1, když začal testovat u stáje Minardi, za níž o rok později odjel osm závodů. V roce 1997 jej angažoval Jordan a Giancarlo poprvé vystoupal na stupně vítězů v GP Kanady, když dojel třetí. U týmu však dlouho nezůstal, protože od roku 1998 jezdil za Benetton, v roce 2002 se vrátil opět k Jordanu. O rok později se konečně mohl radovat ze svého prvního vítězství, když vyhrál Velkou cenu Brazílie.

V roce 2004 jezdil ve voze týmu Sauber a poté na následující tři roky usedl do renaultu, kde však zůstal ve stínu dvojnásobného mistra světa Fernanda Alonsa. Náplastí mu byly alespoň triumfy v Austrálii v roce 2005 a v Malajsii o rok později.

Když Alonso odešel v roce 2007 coby dvojnásobný světový šampión do McLarenu, stal se Giancarlo týmovou jedničkou. A doufal, že by se konečně mohl stát mistrem světa. Jenže Renault už neprokázal takovou rychlost, Fisichellovi se nedařilo a na konci roku opět měnil působiště. Tentokrát zamířil do indické stáje Force India. V neděli 30. srpna dojel při GP Belgie druhý a zajistil tak svému týmu historické první body. O čtyři dny později se stal pilotem Ferrari. Do červeného vozu však neusedne porpvé, neboť před čtrnácti lety Ferrari 412 T2 testoval ve Fioranu.

Reklama