Hlavní obsah

Vettel sbírá ocenění, je nejrychlejším jezdcem roku 2009

PRAHA

Pár dní je Sebastian Vettel vicemistrem světa formule 1 a už začíná sbírat ocenění. Nyní převzal trofej pro nejrychlejšího jezdce sezóny 2009, cenu každoročně uděluje společnost DHL. "Jsem velmi potěšený. Znamená to pro mě hodně, když jsou mé úspěchy oceněny takovýmto způsobem," prohlásil na oficiálních webových stránkách formule 1 Vettel.

Foto: Nigel Roddis, Reuters

Sebastian Vettel

Článek

Patří k největším talentům formule 1. Sebastian Vettel, nový vicemistr světa, byl oceněn trofejí pro nejrychlejšího jezdce roku 2009. "Jsem velmi potěšený. Znamená to pro mě hodně, když jsou mé úspěchy oceněny takovýmto způsobem," neskrýval radost dvaadvacetiletý Němec.

Cena pro nejrychlejšího jezdce sezóny se uděluje od roku 2007 a získává ji pilot s největším počtem nejrychlejších kol v závodech. V předešlých dvou letech si trofej odnesl finský jezdec Kimi Räikkönen.

O letošním vítězi rozhodl až poslední závod v Abú Zabí, kde Vettel zajel nejrychlejší kolo a vyrovnal tak počet tří nejrychlejších kol Marka Webbera. Díky porovnání druhých nejrychlejších kol získal cenu nakonec Vettel. "Chtěl jsem v Abú Zabí zajet nejrychlejší kolo, a tak jsem před koncem závodu sešlápl plyn až na podlahu. A mělo to smysl," dodal jezdec Red Bullu, který by v příštím roce chtěl dosáhnout na titul mistra světa.

"Je jen jeden krok k tomu, abychom byli v příštím roce lepší v pořadí týmů i jezdců," řekl Vettel v Pekingu, kde se zúčastnil exhibice Race of Champions a kterou nakonec s Michaelem Schumacherem vyhrál. "Letos jsme šli hodně nahoru. Byli jsme poprvé v takové situaci a myslím, že jsme se s tím dobře vyrovnali. Z některých věcí jsme se poučili a určitě jdeme správnou cestou. Myslím si, že příští rok budu bojovat o titul."

Počet nejrychlejších kol v sezóně 2009 - jezdci
Sebastian Vettel - 3
Mark Webber - 3
Rubens Barrichello - 2
Fernando Alonso - 2
Jenson Button - 2
Počet nejrychlejších kol v sezóně 2009 - týmy
Red Bull Racing - 6
Brawn GP - 4
Renault - 2

Reklama

Související témata: