Rubriky:

Formule 1

Menší motory, spotřeba a méně emisí. F1 má o budoucnosti jasno

26. dubna 2010 13:10 - PRAHA

Další výrazná proměna čeká v tříletém horizontu formuli 1. Týmy angažované v prestižním seriálu vidí budoucnost v zavedení pohonných jednotek o objemu 1,5 litru s dvojitým turbem a přímým vstřikováním. Nové motory by měly začít tlouct pod kapotou monopostů od roku 2013 po dobu minimálně šesti let.

 

Mick Tsikas, Reuters

Podle španělského deníku El Mundo panuje mezi stájemi shoda, jak by měla pohonná jednotka budoucnosti vypadat. Místo současného osmiválcového motoru o objemu 2,4 litru by měla F1 vsadit na čtyřválec o objemu pouhých 1,5 litru s dvojitým turbem, přímým vstřikem a výkonem 670 koní. Nové řešení má přinést méně zplodin, menší spotřebu a lepší dostupnost pro menší stáje.

„Pokud má formule 1 něco přinést běžnému automobilismu, pak nejlepším řešením je turbomotor s přímým vstřikováním. Z hlediska efektivity je to ideální a my bychom takové řešení určitě podpořili,“ nechal se slyšet generální ředitel automobilky Ferrari Amedeo Felisa.

Šéf Mercedesu Norbert Haug se přiklonil k nutnosti menší spotřeby i omezení emisí, současně ale upozornil, že formule 1 musí zůstat výzkumnou laboratoří motorismu. A proto asi nikdy nebude totálně „zelená“. „Co je na formuli 1 fascinující? Že je rychlá, hlasitá a na hraně. Můžeme se bavit o řešeních s ohledem na životní prostředí. F1 si ale musí zachovat technologický přístup. Boeing 747 při letu z Evropy do Japonska možná spotřebuje víc paliva než celá formule 1 za sezónu. Motor o výkonu 700 koní ale nikdy nebude nejzelenější,“ poznamenal Haug.

pn, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Formule 1

Filtr článků - Formule 1