Hlavní obsah

Mercedes GP provádí na vozech změny, které mají vyhovovat Schumacherovu jízdnímu stylu

PRAHA

Po čtvrtém závodě formule 1 se v Číně uvízlé skupiny zaměstnanců týmů už dopravily na svá pracoviště, a tak před Velkou cenou Španělska, která je na pořadu až 9. května, panuje v závodní pauze mistrovství světa nejrychlejších vozů světa klid. Na první pohled ovšem jen zdánlivý. Stáj Mercedes GP totiž připravuje pro Barcelonu na svých monopostech novinky, které mají oživit její hvězdu.

Foto: Rob Griffith, ČTK/AP

Vrátí se Michael Schumacher po úpravách monopostů stáje Mercedes GP na pozice, kde by slavného Němce rádi viděli jeho početní fanoušci?

Článek
Fotogalerie

Zdokonalení mohou jednak k ještě většímu progresu popostrčit druhého muže průběžného pořadí Nika Rosbergra, ale hlavně nastartovat trápícího se Michaela Schumachera. Nejslavnější pilot F1 všech dob se letos po tříleté pauze vrátil do světa velkých cen, ale jeho výkony a prozatímní desáté místo budí rozpaky.

U netrpělivých fanoušků a médií se kvůli tomu dostává pod docela ostrou palbu kritiky, což sedminásobného šampióna přirozeně netěší. „Snažím se dělat všechno podle plánu, ovšem zatím se moje snaha míjí s možnostmi auta. Takové situace ale k motoristickému sportu patří,“ prohlásil jednačtyřicetiletý Němec.

Na vině prý bylo špatné rozložení hmotnosti

„Jakmile dojde ke zlepšení na autech, projeví se to i Michaelových výkonech. Dosavadní nevýrazné výsledky nepadají na jeho hlavu. Věřím, že časem potvrdí své kvality a ještě předvede své závodnické umění,“ podpořil svého krajana sportovní ředitel automobilky Mercedes Norbert Haug. V podobném duchu se vyjádřil i šéf stáje Ross Brawn.  „Některé okolnosti v dosavadních závodech mu nepřály. Možnosti auta na lepší umístění nestačily,“ přiznal muž, který se po boku rodáka Hürth-Hermülheimu pohyboval při jeho všech sedmi titulech.

Technici týmu z britského Brackley připravují vylepšení v oblasti aerodynamiky a v délce rozvoru náprav pneumatik. To má přinést výhodnější rozložení váhy v autě, což by mělo zvýšit jeho přilnavost a vylepšit jízdní vlastnosti. „Před testováním jsme správně netrefili ideální hodnoty rozložení. Šli jsme na limit s tím, co nastavení dovolovalo. Změna by měla Michaelovi prospět,“ uvedl pro autosport.com Brawn, který loni přivedl k titulu Jensona Buttona a až potom do stáje vstoupila německá automobilka s trojcípou hvězdou ve znaku.

Rosberg očekává, že se mu Schumi vyrovnaná

„Michael si musí být jistý, že se může při průjezdech spolehnout na čelní partie vozu. Jeho styl vyžaduje větší přední přítlak,“ vysvětlil Brawn důvody. Nicméně v bleskovém průzkumu mezi německými fanoušky převažuje názor, že comeback nebyl pro mistra volantu šťastným řešením.

Jestli změny v nastavení „stříbrných šípů“ skutečně srovnají Schumacherovu výkonnost s Rosbergem, který vede nad dřívějším fenomenálním pilotem o čtyřicet bodů, se může projevit až při květnových jízdách na okruhu Catalunya poblíž Barcelony. Syn mistra mistra světa z roku 1982 zatím, jak se zdá, ze spolupráce s formulovým veteránem profituje.

„Samozřejmě jsem na současnou situaci pyšný, ovšem těžko předpokládat, že to tak zůstane napořád,“ poznamenal Rosberg. „Očekávám, že se naše výkonnost srovná a dojde k rovnocenným bitvám,“ pokračoval Schumacherův krajan, jemuž jde blízká přítomnost megastar přesahující hranice F1 k duhu.

„Pořád se mám od něj co učit. Jeho zkušenosti nedokáže nikdo docenit. Domníval jsem se, že když budeme týmoví kolegové, budu to těžko zvládat, ale naopak jsem překvapený, jak m i to vyhovuje,“ složil zástupce generace „mladých pušek“ poklonu automobilové legendě.

Reklama

Související témata: