Článek
McLaren má zásluhou Jensona Buttona na kontě dvě vítězství a při posledním závodu v Číně slavil i první letošní double. Button před první evropskou Velkou cenou v Barceloně vede šampionát jezdců a v Poháru konstruktérů se britská stáj vyšvihla na vedoucí pozici s devatenáctibodovým náskokem na Ferrari.
To ale vedení nestačí. „Není žádným tajemstvím, že usilovně pracujeme na dalším zlepšení,“ nechal se slyšet Whitmarsh. Vozy McLarenu se díky kontroverznímu F-potrubí, jež umožňuje změnu proudění vzduchu na zadní křídlo, se mohou pochlubit nejvyšší rychlostí na rovinkách. Komplexně ale ztrácejí třeba na monoposty Red Bullu, které ovládly všechny dosavadní kvalifikace.
„Do Barcelony pojedeme s řadou vylepšení. Stejně jako ostatní stáje. Naším prvořadým úkolem je dostat z vozu vyšší rychlost. Jsme konkurenci na dosah, ale spokojení nejsme,“ prohlásil Whitmarsh.
McLaren sice nemohl uplatnit úpravu zadního zavěšení, které Mezinárodní automobilová federace označila za neslučitelné s pravidly, tým si z toho ale hlavu nedělá. „Můžeme generovat větší přítlak, můžeme dosáhnout vyšší aerodynamické efektivity, můžeme udělat hodně věcí. Nemohli jsme se vydat jednou cestou, vydáme se jinou,“ vzkázal Whitmarsh.