Článek
"Musím říct, že to byl od začátku (roku) náš nejhorší závod, co se závodní rychlosti týče," přiznal šéf Scuderie Stefano Domenicali. "Protože v posledních závodech jsme byli rychlí. Je to určitě škoda. Ale viděli jsme, že se situace rychle mění. Velký vliv mají pneumatiky.
"Uvidíme, jak na tom budeme v příštích pár Grand Prix, protože budeme mít mnohem měkčí pneumatiky a pojedeme na odlišných tratích. Pak uvidíme, jak si stojíme. Samozřejmě bojujeme o šampionát. Víme, že je to těžké, ale nevzdáváme se."
Maximální přítlak nemáme, litují ve Ferrari
Okruh v Barceloně je jednou z nejtěžších zkoušek aerodynamiky vozů a Ferrari v ní selhalo. V důsledku nedostatečného přítlaku propadlo na tvrdých pneumatikách.
Start Velké ceny Španělska formule jedna v Barceloně.foto: Reuters
"To, co se stalo, jsme očekávali. Tady je bohužel zapotřebí maximální přítlak a my víme, že ho nemáme. To znásobilo dopady na pneumatiky, především ty tvrdé, protože jsme nedokázali je přimět ke správnému fungování," vysvětloval Domenicali.
"Když si uvědomíte, že Fernando vedl víceméně 20 kol a za dalších 46 kol byl předjet o kolo, tak z toho vychází, že jsme ztráceli asi 3 sekundy na kolo. Takže jistě pochopíte, že tohle se nedá vysvětlit jen výkonností jezdce. V těchto podmínkách se nám bohužel nepodařilo přimět pneumatiky ke správnému fungování na našich vozech. Auta hodně klouzala a nedařilo se pneumatiky zahřát. Tři sekundy jsou hodně."