Hlavní obsah

Pirelli v Monaku rozdá novou směs a slibuje jen dvě zastávky v boxech

PRAHA

Nejslavnější, současně ale nejpomalejší. To je Velká cena Monaka vozů formule 1. Nižší rychlost pak znamená menší opotřebení pneumatik, které se v letošní sezóně mistrovství světa stalo tvrdým oříškem pro týmové stratégy. Poslední závody v Turecku a ve Španělsku nabídly extrémní taktiku čtyř zastávek v boxech, v Monaku by údajně mohli jezdci k mechanikům jen dvakrát.

Foto: Sport.cz

Při Velké ceně Monaka budou mít mechanici poprvé v rukou pneumatiky se super měkkou směsí.

Článek

A to i přesto, že dodavatel pneumatik pro formuli 1 Pirelli dá v šestém závodu sezóny vůbec poprvé k dispozici červeně označené gumy se super měkkou směsí. Tu charakterizuje extrémně krátká doba nutná k zahřátí a tím prakticky okamžitý nástup požadovaného výkonu. Současně však také extrémně nízká životnost: méně než deset kol, v případě po okraj natankovaného vozu ještě méně. Jako druhá bude k dispozici žlutě značená měkká směs.

„Volba správné strategie rozhodne o vítězi a poraženém. Spolehlivost a oblíbenost žluté měkké pneumatiky pro delší závodní úseky už byla letos prověřena. Přispěla k velmi napínavému závodění a jezdcům nabízí potřebnou důvěru, aby mohl jet na maximum. Již na začátku sezony jsme řekli, že chceme do závodů vrátit závodění, a doufáme, že Monako bude jedním z názorných příkladů,“ poznamenal šéf oddělení motorsportu v Pirelli Paul Hembery.

Pirelli  navíc plaší obavy autorů týmové taktiky z velkého množství zastávek a tlačenice na úzké trati. „Rádi bychom viděli závod se strategií na dvě zastávky, podobně jako na dalším pomalém okruhu v Melbourne. V Austrálii to možné bylo, v Monaku jsou ale ostřejší zatáčky. Uvidíme, zda se to jezdcům podaří naplnit,“ dodal Hembery.

Reklama

Související témata: