Článek
Schumacherovi končí po letošní sezóně tříletý kontrakt, který s Mercedesem podepsal při svém comebacku v roce 2010. Brawn byl ochoten spolupráci se svým dlouholetým spolupracovníkem z Ferrari prodloužit i o rok 2013, potřeboval ale jasnou odpověď sedminásobného mistra včas. Z jednoduchého a pochopitelného důvodu: trh s jezdci není nafukovací. A čím dřív by Schumacher řekl ano či ne, tím víc prostoru by mělo vedení Mercedesu pro získání některého z elitních závodníků.
Podle magazínu Autosport je vysoce pravděpodobné, že by Brawn skutečně na prodloužení Schumacherova kontraktu kývl. Letní prázdniny ale skončily, monoposty vtrhly opět na okruhy a v Mercedesu nebyli o nic moudřejší. A proto začal hon na Hamiltona, jehož mateřský tým McLaren nedokázal ani přes enormní snahu udržet. Peníze jsou totiž vždy až na prvním místě a Mercedes nabídl britskému jezdci srovnatelný plat, jaký měl za posledních pět let a jemuž McLaren nedokázal svou současnou nabídkou konkurovat. Navíc Mercedes slíbil větší marketingovou svobodu a tím další možnost příjmu z reklamy a osobního sponzoringu.
Co bude se Schumacherem zatím není jisté, bezprostředně po oznámení podpisu kontraktu s Hamiltonem německý pilot poslal do světa pouze několik diplomatických frází. „Prožil jsem s týmem tři krásné roky, během nichž bohužel nešlo všechno vždy podle plánu. Přeji Lewisovi, aby se mu s týmem podařilo dosáhnout úspěchů, o nichž jsme snili a na nichž jsme tvrdě pracovali. Týmu chci poděkovat za důvěru i nasazení a práci, kterou pro mě odvedl," uvedl v týmovém prohlášení.
Podle spekulací z paddocku je prakticky jedinou reálnou možností, kde by se mohl ještě Schumacher ve formuli 1 chytit, stáj Sauber. Schumiho manažerka Sabine Kehmová prý byla při poslední Velké ceně Singapuru v kontaktu s týmovým managementem...