Článek
Když hodnotíte účinkování na Sachsenringu, co nakonec řeknete na 12. místo?
Po těch všech potížích, které jsme měli s nastavením, po dvou pádech v kvalifikaci a až třináctém místu na startu, to není špatné. Letos snad poprvé dojeli všichni, nikdo nespadl a skalp pěti soupeřů v nováčkovské sezóně i další čtyři body potěší.
Těsně před startem jste dělali úpravy na motocyklu. Nebylo ti riskantní?
Něco jsme museli zkusit. Šlo i o netradiční zásahy, ale vyšly. I když začátek byl nepříjemný, šest sedm kol jsem si nebyl jistý a nevěděl, jak vlastně se motorka zachová.
Nezvyklou změnou nastavení lze vysvětlit i špatný start?
Ten byl přímo katastrofální, ale ne kvůli změně nastavení. Měl jsem pozdní reakci na zhasnutí startovních světel, začal panikařit a první vteřiny závodu dělal jen špatné věci. Byl z toho propad až na 16. příčku, a teprve když jsem si zvyknul, jak motorka jede, už jsem si troufnul i předjíždět. Cením si toho, jak jsem v jediné zatáčce šel přes Crutchlowa i de Punieta.
Nakonec jste s Barberou srdnatě bojoval i o jedenácté místo. Co vám na něj chybělo?
Malinko, už jsem se dostal i před něj, jenže pořád nejsem úplně dobrý na brzdách. Takže mi předjetí těsně před koncem vrátil v zatáčce, kde jsem v tréninku spadl a asi i kvůli tomu do ní nedokázal jít tak ostře.
Cítíte po třiceti kolech hodně únavu a vyčerpání?
Docela ano, hlavně mě bolí levá ruka. Ze třinácti zatáček na okruhu je deset levých a jak točíte pořád jedním směrem, začnete cítit každý sval. Bylo dobře, že jsem si dal masáž po ranním warmu upu. Pořád ale mám rezervy v kondici, potřebuju víc posilovat.
Spěcháte do USA, kde se už v neděli jede další závod?
Domů se vracím jen na skok, už v úterý brzy ráno letím z Vídně do San Franciska, odkud se autem přesunu na okruh Laguna Seca. V minulosti jsem se tam byl dívat jako divák, ale nikdy jsem tam nejel. Všichni říkají, že je na trati dost slepých míst a že jako pro nováčka bude pro mě těžká. Jsem na sebe zvědavý.