Hlavní obsah

Loeb už vede Britskou rallye o půl minuty a rve Hirvonenovi titul z rukou

CARDIFF

Pětinásobný mistr světa Francouz Sebastien Loeb kráčí v doslova pekelných podmínkách na tratích ve Walesu za dalším titulem. Po sobotní druhé etapě Britské rallye má na vedoucího muže šampionátu Fina Mikko Hirvonena k dobru už přes půl minutu. Matematika mu velí, že musí tovární jedničku Fordu porazit, protože jedině tak na šestý primát v řadě dosáhne. „Jsem moc spokojený, byl to dobrý den,“ liboval si Leob v cíli sobotní druhé etapy.

Foto: Zdeněk Sluka

Sébastien Loeb s vozem Citroën C4 WRC na trati Britské rallye.

Článek
Fotogalerie

Zatímco finský pilot Mikko Hirvonen umazával při dvou vítězných rychlostních zkouškách ze ztráty na svého největšího konkurenta Loeba jen sekundy, Francouz zvyšoval své vedení o desítky vteřin. Přitom začátek sobotního programu vypadal pro stáj Ford víc než slibně, neboť Hirvonen vyhrál úvodní erzetu dlouhou 35 kilometrů a v tu chvíli ztrácel na vedoucí pozici jen necelé tři sekundy.

Fin umazal sekundy, Loeb jich získával desítky

„V dešti, mlze a odletujícím bahně jsme měli problémy se stěrači. Nebyli jsme sami, protože podobné potíže měly i vozy Sorda a Peter Solberga. A navíc jsme startovali první, což nám také nepřidalo,“ přiznával Loeb, že začátek sobotní etapy pro něho nebyl vůbec jednoduchý. Jenže v dalších dvou „erzetách“ měřících 15, resp. 18 km nadělil svému největšímu konkurentovi 22 sekund a znovu kraloval. „Hodně to klouzalo a já na některých místech lehce chyboval, protože jsem si nebyl autem úplně jistý. Zdá se mi nějak přetáčivé,“ zdůvodňoval Hirvonen narůstající manko. „Zkusím zabrat,“ slibovala jednička Fordu.

Loeb: My nejezdíme, my lítáme!

Odpoledne na pětatřicetikilometrové erzetě opravdu zabral, jenže na Loeba najel pouhé dvě sekundy. „Jel jsem na maximum, ale i tak jsem si musel dávat náramný pozor, protože na spoustě zákeřných míst se ztratit nejen čas, ale vůbec všechno,“ glosoval vítěznou erzetu. „My nejezdíme, my na uklouzané trati lítáme. Strašně těžká soutěž,“ souhlasil Loeb a stejně jako dopoledne znovu zavelel k ataku.

Na dvou kratších erzetách vyhrál, získal k dobru dalších sedm sekund a Hirvonen se jen divil. „Nevím proč mně ujíždí. Jel jsem, co se dalo, měl jsem lepší pocit než dopoledne, ale stejně to nestačilo,“ nemohl finský pilot pochopit, jak je možné, že se mu Loeb tak vzdaluje a vysněný titul mu bere z rukou.

„Mikko se snaží, jenže já zatím jedu bez chyb a hlavně rychle. Jsem moc šťastný, že mám druhou etapu za sebou, ale vyhráno ještě není. Čeká nás ještě neděle a čtyři poslední zkoušky,“ netajil se spokojeností Loeb.

Ostatní jen jako stafáž

Souboji dvou soutěžáckých gigantů ostatní jen sekundují a nemají nárok je ohrozit. Ve velkém stylu ovšem jezdil Loebův týmový kolega Španěl Sordo, který se propracoval na třetí místo. „My sice jezdíme rychle, ale Séb a Mikko tady doslova lítají. Podstatné ale je, že se pro Citroën všechno vyvíjí moc dobře,“ pochvalovala si dvojka francouzské stáje.

Oba Češi si polepšili

Dvojice českých jezdců startující v kategorii produkčních vozů si po sobotě polepšila, i když ani Prokop, ani Semerád se nevyhnuli problémům.

„Soutěží se v pekelných podmínkách, ale líbí se mi to. A to přesto, že jsme odpoledne měli na desáté erzetě hned dvojitý defekt. A to jedeme opatrně, rychlost nepřeháníme, protože si chceme udržet pozici a dojet,“ vykládal Martin Prokop, jenž si drží druhé místo v kategorii produkčních vozů, o které mu jde i celkově. V redukovaném pořadí je zatím druhý s více než dvouminutovým odstupem za Norem Brynildsenem, který jede s fabií S2000.

„Na příšerně klouzavé šotolině jsme byli v desáté erzetě venku, něco jsme ztratili, ale podstatné je, že jedeme dál,“ přidával Martin Semerád, jenž udělal skok vzhůru o dvě místa a je šestnáctý, mezi produkčními vozy pak čtvrtý.

V neděli má Britská rallye na programu závěrečnou etapu vyplněnou čtyřmi rychlostními zkouškami o o celkové délce 79,8 km.

Britská rallye, poslední díl mistrovství světa - po 2. etapě:
1. Loeb, Elena (Fr./Citroën C4) 2:32:21,4, 2. Hirvonen, Lehtinen (Fin./Ford Focus) -30,2, 3. Sordo, Martí (Šp./Citroën C4) -1:20,1, 4. P. Solberg, Mills (Nor., Brit./Citroën C4) -1:44,1, 5. Ogier, Ingrassia (Fr./Citroën C4) -4:21,6, 6. H. Solberg, Menkerud (Nor./Ford Focus) -5:22,8, ...13. Prokop, Tománek -19:29,9, 16. Semerád, Ceplecha (všichni ČR/Mitsubishi Lancer) -21:37,9.

Reklama

Související témata: