Článek
Soutěž poznamenala nehoda Tomáše Engeho v druhé rychlostní zkoušce, při které se těžce zranil spolujezdec Michal Ernst. Enge na trase z Bystřičky do Malé Bystřice nezvládl levotočivou zatáčku, jeho mitsubishi s plynovým pohonem vyletělo z trati a narazilo do hromady klád. Ernst byl s bolestmi zad odvezen do vsetínské nemocnice, kde lékaři zjistili zlomeninu tří bederních obratlů. "Podle lékařů si léčení vyžádá delší dobu v řádech týdnů až měsíců," uvedl Ernst na webu svého týmu.
"Havarovali jsme na extrémně kluzkém místě, které je mezi soutěžáky vyhlášené už dlouhé roky. Nám se jej bohužel nepodařilo projet, byla to klasická chyba. Neodhadl jsem brzdný bod," přiznal Enge.
Od počátku sváděli boj o prvenství Valoušek s Orsákem, který vyhrál dvě z prvních tří zkoušek, přičemž ta druhá byla po Engeho karambolu zrušena. Od čtvrtého testu už ale na zmoklých tratích diktoval tempo Valoušek a bez potíží si dojel pro druhé vítězství v sezóně.
Würth Partr Rallye Vsetín, osmý a závěrečný podnik MČR ve sprintrallye: |
1. Valoušek, Hrůza (Škoda Octavia WRC) 42:39,7, 2. Orsák, Vajík (Mitsubishi Lancer EVO IX) -31,9, 3. Grzyb, Mazur (Pol./Škoda Fabia S2000) -47,1, 4. Pech, Uhel (Subaru Impreza Sti) -55,9, 5. Peták, Benešová (Peugeot 207 S2000) -57,8, 6. Béreš, Müller (SR/Peugeot 207 S2000) -59,9. |
Konečné pořadí: 1. Orsák 153 b., 2. Peták 128, 3. Valoušek 123. |