Rubriky:

Rallye

Prokop jezdil ve Walesu i s platem vajíček a plánoval budoucnost

26. října 2009 07:29 - CARDIFF

K titulu juniorského mistra světa přidal i titul vicemistra v kategorii produkčních vozů, přesto český soutěžní jezdec Martin Prokop neví, co bude dál. „Samozřejmě bychom rádi v mistrovství světa zůstali, ale netuším, co přinesou týdny příští. S vozem WRC ale určitě nepojedeme,“ hlásil Prokop poté, co náročnou Britskou rallye dokončil po dodatečné diskvalifikaci Nora Brynildsena startujícího s Fabií S2000 na první příčce mezi produkčními vozy.

 

Zdeněk Sluka

Oba soupeři v boji o stříbrnou příčku mu postupně odpadli... Nejdříve boural Katařan Attíji, v sobotu se odporoučel Švéd Sandell. „Už jsem si připadal jako na výletě, neboť po Sandellově havárii nebylo s kým závodit a podstatné bylo dojet, abychom si na druhou příčku mezi produkčními auťáky dostali,“ žertoval Prokop v depu a líčil, jak se při pátém startu na Britské rallye kochá krajinou, velšskými lesy či ovcemi ve stráních.

Vajíčková pomsta mechaniků

To neměl dělat, neboť jeho mechanici si ho vychutnali. Před startem sobotní odpolední etapy dali „výletníkovi“ Prokopovi na zadní plato jeho mitsubishi plato vajíček. „Když výletník, tak výletník. Takhle se u nás přece jezdí z výletů na venkov,“ žertovali, zatímco Prokop se spolujezdcem Janem Tománkem dumali, kolik vajíček asi na třech „erzetách“ roztřískají.

„Zase až taková smaženice by z toho nebyla, protože oni spoustu vajíček vyfoukli. Rozbili jsme jich jen pár.... Jenže Angličané ten fór stejně nepochopili,“ smál se Prokop, pochopitelně navýsost spokojený s vítězstvím mezi produkčními vozy.

Martin Prokop (vlevo) a navigátor Jan Tománek při Britské rallye.Martin Prokop (vlevo) a navigátor Jan Tománek při Britské rallye.foto: Zdeněk Sluka

Lítost nad chybějícími body z Argentiny

„Teď musíme jen litovat bodů za Argentinskou rallye,“ narážel na dubnovou diskvalifikaci hned po první etapě v jižní Americe, kde použil brzdových kotoučů odporujících pravidlům. Body mu v konečném účtování chyběly, neboť na vítězného Portugalce mu jich pět scházelo. „Přitom žádnou výhodu jsem z nich neměl, byly rok staré a prostě neodpovídaly předpisům. Každému se holt neměří stejným metrem.“

I tak může být se sezónou spokojený, neboť primát v juniorském šampionátu a titul vicemistra v kategorii produkčních vozů by mu měl otvírat brány do budoucnosti.
„Byla to má bezkonkurenčně nejlepší sezóna, v níž představoval prioritu juniorský šampionát, v němž jsem nakonec získal titul. Produkční auta už byla jen nadstavbou, o to víc těší dobrý výsledek,“ pochvaloval si závěrečné vystoupení ve Walesu a přece jen poodhalil plány do budoucna.

Martin Prokop s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX na trati Britské rallye.Martin Prokop s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX na trati Britské rallye.foto: Zdeněk Sluka

„Do čtrnácti dnů bych se měl dozvědět víc o testování Fiesty S2000, což je jedna za dvou variant, která se nabízí. Osobně bych ale raději preferoval českou cestu a tedy Fabii S2000. Jednání vedeme, ale na odpovídající reakci ze škodovky stále čekáme,“ prozrazoval a hned svou představu konkretizoval. „Nechci z Mladé Boleslavi peníze, jsem připravený sám investovat, ale myslím, že by mně vyjít vstříc mohli. Jezdecký potenciál jsem juniorským titulem a titulem vicemistra mezi produkčními vozy snad dostatečně prokázal, navíc jsem český jezdec, takže na technické podpoře bychom se dohodnout mohli.“

V jednom má ale Prokop jasno... „V příštím roce chci jezdit každopádně Světový pohár, který budu pojímat jako přípravu na sezónu 2011,“ plánoval ještě v Cardiffu.

Zdeněk Pavlis (Cardiff), Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Rallye

Filtr článků - Rallye