Článek
Letos jste se vrátil k rallye s mitsubishi s pohonem na zemní plyn. Jaké je svezení s takovým autem?
Hlavně jsem rád, že mám možnost se podílet na vývoji závodního vozu s alternativním pohonem. Za půl roku, co s ním jezdím rallysprinty, jsme auto posunuli hodně dopředu. Dá se říct, že už je konkurenceschopné s vozy skupiny N vycházejícími ze sériových aut. Nepočítám mezi ně specifikaci S2000, protože tyhle stroje jsou jinde. Svezení s mitsubishi, i když si z něho někteří dělají legraci, je už zážitkem.
Říkáte, že auto na zemní plyn už je konkurenceschopné, ale na vyhrávání to pořád není. Co mu k tomu chybí?
Tenhle vůz pochází z Rakouska, takže byl vlastně hotový. Kdyby ho od základu připravovali v dílnách Antonína Charouze, byli bychom o kus dál. Stále pracujeme na vyladění podvozku, na snížení váhy a jejím rozložení. Neustále ladíme motor a sbíráme zkušenosti. Těch detailů je víc. Vím, že nás čeká ještě kus práce. Ale já do ní mám velkou chuť.
Nepere se ve vás trochu okruhový jezdec s rallyovým?
Rallye jsem vždycky fandil a byl jsem vděčný za každé svezení. Určitě se to ve mně nepere.
Je pro vás velký rozdíl přesednout z okruhového do auta na rallye?
Problém mi to nedělá, ale rozdíl tu je. Na okruhu poslouchám motor a soustředím se jen na trať. V rallye musím naopak sledovat okolí a také vnímat spolujezdce, který mi diktuje rozpis.
Jak jste vůbec spokojený s končící sezónou?
Velmi. Vyhráli jsme celou Le Mans Series a skončili čtvrtí ve slavné čtyřiadvacetihodinovce Le Mans. V rallye jsme nejeli na výsledky, ale samozřejmě jsme chtěli být co nejrychlejší a vpředu. Pár výpadků jsme měli, ale přišly i slušné časy a umístění.
Už máte představu o příští sezóně?
Rád bych v rallye pokračoval ve vývoji mitsubishi na alternativní pohon. Co se týká okruhů, chtěl bych jít cestou vytrvalostních závodů, jako je Le Mans Series. S rallye se to kombinovat dá. Pořád o mně platí, že jedu rád se vším, co má čtyři kola a velký výkon motoru.