Hlavní obsah

Kopecký havaroval, přesto má Škoda kompletní stupně vítězů a titul

ZLÍN

Pět měřených úseků vyhrál, čtrnáct rychlostních zkoušek byl v čele, přesto Jan Kopecký se Škodou Fabia S2000 Barum rallye nevyhrál. Při devátém podniku šampionátu IRC totiž v patnáctém měřeném úseku havaroval a kvůli technickým potížím odstoupil. Nicméně i tak měl mladoboleslavský tým důvod k oslavám. Z vítězství se radoval Belgičan Loix jedoucí s továrním vozem, i další pozice na stupních vítězů zabrali jezdci s Fabií S2000. Tým navíc získal titul v hodnocení značek.

Foto: Zdeněk Němec, ČTK

Belgický pilot Freddy Loix během Barum rallye

Článek

„Jel jsem třetí závod s Fabií a potřetí vyhrál, což je fantastická bilance. Teď půjdu a dám si pivo. Rozhodně si ho zasloužím,“ radoval se z triumfu Freddy Loix, belgický pilot startující za mladoboleslavský tovární tým.

Soutěž rozjel nejlépe Kopecký. Vyhrál první měřený úsek v ulicích Zlína už při pátečním startu. V sobotu přidal tři nejrychlejší průjezdy a uvelebil se v čele soutěže. Měl náskok téměř třicet vteřin.

Jan Kopecký během Barum Czech Rallyefoto: ČTK/Zdeněk Němec

Navíc dva velcí sokové byli na konci sobotní etapy ze hry. Kresta totiž při debutu s Fabií S2000 havaroval, Hänninen díky výletu do lesa dramaticky ztrácel. „Počasí je tady nevyzpytatelné. Zůstávám nohama na zemi. Ještě nás čeká velká porce kilometrů,“ odmítal oslavy Jan Kopecký před startem nedělních osmi měřených úseků.

Béreš s Müllerem museli odjet do nemocnice

V první sekci si mezi sebe nejrychlejší časy rozdělili Valoušek s Fabií, Bouffier s Peugeotem 207 a právě Kopecký. Jenže hned na prvním testu po posledním servisu Kopecký havaroval. Sice se dokázal s vozem vrátit na trať, ale kvůli technické závadě vozidlo odstavil. Na stejném měřeném úseku pak ztratil nad vozem kontrolu i Slovák Béreš a i s navigátorem Müllerem putovali do nemocnice. Spolujezdec musel zůstat v péči lékařů na pozorování, jezdec má zlomenou klíční kost.

V cíli byl nejrychleji nakonec Belgičan Loix, protože na šestnáctém měřeném úseku ztratil v tu chvíli vedoucí Francouz Bouffier sedmnáct vteřin, protože urazil levé zadní kolo. A tak zkušený matador s třetím továrním vozem mladoboleslavského týmu shrábl vítězství.

„Byl jsem překvapený ze své rychlosti. Zvláště s ohledem na mimořádně těžké podmínky, protože počasí se hodně měnilo a cesty dost klouzaly. V sobotu dopoledne jsem nemohl chytit správné tempo, snažil jsem se jet hlavně bez chyb. Mezi jezdci byly minimální rozdíly, tudíž se bojovalo až do konce a diváci se museli náramně bavit,“ rekapituloval soutěž Loix.

Náplastí na ztracené domácí vítězství může být Kopeckému celkový titul mladoboleslavské automobilky mezi značkami. Přestože zbývají ještě tři soutěže, tým Škoda Motorsport už nemůže být předstižen.

Barum rallye:
1. Loix, Miclotte (Belg./Škoda Fabia S2000) 2:31:31,0, 2. Hänninen, Markkula (Fin./Škoda Fabia S2000) -25,0, 3. Valoušek, Hrůza (Škoda Fabia S2000) -1:20,2, 4. Meeke, Nagle (Brit./Peugeot 207 S2000) -1:57,6, 5. Mikkelsen, Floene (Nor./Ford Fiesta S2000) -2:33,9, 6. Pech, Uhel (Mitsubishi Lancer Evo IX) -3:07,4, 7. Wilks, Pugh (Brit./Škoda Fabia S2000) -3:41,1, 8. Tarabus, Trunkát (Ford Fiesta S2000) -5:18,0.
Průběžné pořadí IRC: 1. Hänninen 56 bodů, 2. Kopecký (ČR, Škoda Fabia S2000) 47, 3.-4. Magalhaes (Port., Peugeot 207 2000) a Loix oba 30, 5. Meeke 28, 6. Wilks (Brit., Škoda Fabia S2000) 27.
Průběžné pořadí šampionátu IRC značek: 1. Škoda 120, 2. Peugeot 79, 3. M-Sport Ford 31, 4. Ralliart Mitsubishi 22, 5. Subaru 11. Šampionát IRC pokračuje 23.-25. září v Itálii Rallye San Remo.

Reklama

Související témata: