Hlavní obsah

Cítíme zklamání, posteskl si šéf týmu Škoda po špatné volbě pneumatik

Naděje na sladké oslavy se vznášely nad zázemím týmu Škoda Motorsport. Finský pilot Juho Hänninen bojující s Fabií S2000 ve službách mladoboleslavské stáje měl fantasticky rozjetou Rallye Monte Carlo, nejslavnější podnik světa. Po šesti měřených úsecích byl v čele téměř o minutu. Stačil však přehmat ve volbě pneumatik a král loňského ročníku šampionátu IRC, do něhož soutěž slavící letos sto let existence patří, ztratil všechny šance. Ztrácí přes dvě a půl minuty. Jeho týmový kolega Jan Kopecký téměř osm. Pilotům nebylo po fiasku při loterii s gumami do řeči, a tak důvody ztrát nadějí na celkový úspěch vysvětloval Michal Hrabánek, šéf Škody Motorsport.

Foto: Robert Pratta, Reuters

Juho Hänninen s Fabií S2000 na trati Rallye Monte Carlo

Článek

Hänninen i Kopecký v druhé polovině čtvrteční etapy dramaticky ztratili. Co se stalo při včerejší druhé sekci rychlostních zkoušek?

Monte Carlo je o volbě pneumatik. Ve středu jsme byli maličko šťastnější než Peugeot, ve čtvrtek bylo vše přesně naopak. Hodně naopak. Když odjížděl Jan Kopecký ze servisní zóny, tak jsme informaci o zasněžené trati neměli. Naše volba vycházela z doporučení, která jsme dostali. Následující doporučení už však bylo na zimní pneumatiky. Nicollas Vuiloz a Freddy Loix jedoucí rovněž s Fabiemi S2000 je měli připravené a obuli je. Rovněž Juho Hänninen je měl připravené. Nicméně v okamžiku, kdy se rozhodl světový šampión Peter Solberg pro přechodný gumy, tak Juhovo rozhodnutí padlo na stejné obutí.

Neměli jste zasáhnout a jeho volbu direktivně změnit?

Doporučení se pořád pohybovalo mezi přechodnými a zimními pneumatikami. Měli jsme ambice na první místo, Hänninen chtěl soutěžit... Jeho rozhodnutí nebylo správné. To vidíme. Ztratili jsme první místo, což všichni pochopitelně hodnotí jako špatné. Kdyby si Hänninen nechal zimní vzorek, nebyla by situace tak negativní.

Finský pilot Juho Hänninen (vlevo) zabraný do rozhovoru s šéfem týmu Škoda Motorsport Michalem Hrabánkem.foto: skoda-auto.cz

Existuje podle vás šance, že Hänninen nepříznivou situaci zvrátí a dokáže vybojovat stupně vítězů?

Nechci spekulovat. S takovou ztrátou se nechá obtížně něco dělat, dramaticky změnit pořadí. Zvláště pokud budou podmínky konstantní.

Měl konkurenční Peugeot, který se ujal vedení, lepší informace o počasí než vy?

Nevím. Jsme ve Francii. Ať se snažíme sebevíc, budeme jejich možnosti dotahovat. Při loňském ročníku jsme byli kritizováni za příliš opatrnou volbu. Teď by byla možná na místě. Protože tady, když se počasí změní, nejde o sekundy, ani desítky sekund, ale o minuty.

Jenže třeba Delecour nasadil pneumatiky s hroty. A někteří další piloti také. Byla změna počasí tak náhlé?

Je pro nás záhadou, že se Delecour rozhodl pro hřebíky. Ale pochází z tohoto prostředí, což je výhoda. My máme výhodu domácího prostředí zase na Bohemia rallye nebo ve Zlíně.

Prozradíte, kolik lidí pracuje tým v podobě špionů na trati rychlostních zkoušek?

Jsou jich desítky. Není nutné říkat přesná čísla. Jde o zkušené borce, bývalé závodní piloty, kteří mají s Monte Carlem zkušenosti. Nejsou to žádní zelenáči. Ale málokdo umí odhadnout, jaká povětrnostní situace a jaké podmínky budou mít při průjezdu jednotlivé posádky.

Byli tedy všichni špióni při odpolední části čtvrteční etapy na trati zbytečně?

Nemyslím si, že jsou tam zbytečně. Soutěž se odehrává v nadmořských výškách od osmi set do dvanácti set metrů. Má nějaký profil, existuje určitý nemalý časový rozdíl mezi výjezdem vozu ze servisu a příjezdem vozu k rychlostní zkoušce. Je mi jasné, že z vnějšího pohledu se to zdá jednodušší než z našeho. Vypadáme jako idioti. Nemám důvod říkat něco jiného.

Jaké jsou vaše pocity před startem třetí etapy?

Cítím na každý pád zklamání. Každý v týmu. Ale třetina soutěže je ještě před námi. Musíme se s tím popasovat co nejlépe.

Reklama

Související témata: