Článek
Proti většině konkurentů má mírnou výhodu Francouz Sébastien Loeb ze stáje Citroen, který v Mexiku startoval v minulém roce: "Jsem pod velkým tlakem, ale vedení v pořadí MS mi dodává velkou sebedůvěru a před tak těžkou a nevyzpytatelnou soutěží i potřebnou odvahu."
Velkou zbraní Citroenu má být i Carlos Sainz, který v minulosti při premiérách Indonéské rallye v MS či později na Kypru a v Turecku vyhrál. "Bude to dobrodružné. Rád bych navázal na své úspěchy při zařazení nových soutěží z minulosti, zvláště když musím dohánět ztrátu na soupeře," řekl zkušený Španěl.
Rovanperä už v Mexiku vyhrál
Poprvé na šotolině se představí vůz Peugeot 307 WRC, přičemž za volantem budou Finové Grönholm a Rovanperä. Právě na jeho služby, byť je dvojkou týmu, vedení stáje hodně spoléhá, protože před dvěma lety ještě s Peugeotem 206 WRC Mexickou rallye vyhrál.
"Některé tratě jsou rychlé, jiné členité a jejich povrch je většinou hladký. Jenže díky prachu a písku se může měnit na kluzký," přispěchal se zkušenostmi Harri Rovanperä, který v týmu nahradil Belgičana Loixe. Peugeot během přestávky pracoval na vylepšení nastavení a diferenciálů. "V Monte Carlu jsem byl čtvrtý, ve Švédsku druhý, takže snad bych se mohl ještě zlepšit," usmál se Marcus Grönholm.
Novinkou "flexibilní servis"
Na první start v Severní Americe se těší i úřadující světový šampión Nor Petter Solberg, pilot Subaru: "Ještě nikdy jsem v Mexiku nebyl. Čeká mě vzrušující soutěž na šotolině a v tvrdých podmínkách, které mi sedí. Moji spolupracovníci byli prohlédnout tratě, takže jsme následně pracovali na vyladění vozu."
Padesát devět posádek čeká 1040 km, z čehož při patnácti rychlostních zkouškách absolvují 394 km. Start soutěže, která má centrum ve městě León ve státě Guanajuato přibližně 400 km severně od Mexico City, je v pátek v 8 hodin tamního času. Novinkou je tzv. flexibilní servis, kdy budou mít tovární týmy jen jeden servisní tým mechaniků a jedno stanoviště na oba vozy.