Hlavní obsah

Škoda bude na Švédské rallye spoléhat na Seveřany

MLADÁ BOLESLAV

Tovární tým Škoda Motorsport bude na nadcházející Švédské rallye spoléhat na trojici severských jezdců. V druhém dílu mistrovství světa v automobilových soutěžích bude barvy mladoboleslavské stáje hájit Janne Tuohino z Finska, domácí Mattias Ekström a další zástupce finské rallyeové školy Jani Paasonen. Ten nahradí jedničku Armina Schwarze, zraněného z Monte Carla.

Foto: Škoda Motorsport

Mattias Ekström za volantem vozu Škoda Fabia WRC na trati Dan Anderssons Minne Rally.

Článek

Do hodnocení značek se budou započítávat výsledky Tuohina a trochu nečekaně i Ekströma. Loňský šampion okruhového klání DTM má totiž s rallye minimum zkušeností, i když před rokem právě ve Skandinávii vyhrál klasifikaci produkčních vozů.

Nejvíce se čeká od Tuohina

"To, že jsem nominován na zisk bodů, na mě nebude působit žádným zvláštním tlakem. Naopak mě tato důvěra povzbuzuje. Věřím, že mě čeká bezproblémová jízda od startu až do cíle," řekl Ekström v oficiální tiskové zprávě týmu. Švédský pilot si Fabii WRC vyzkoušel i nedávno v domácím šampionátu, kde neměl konkurenci. Důvodem byl ale i fakt, že jako jediný disponoval vozem nejvyšší specifikace.

Nejlepší výsledek se očekává od Tuohina, který v okolí Karlstadu před rokem startoval s továrním fordem, dojel čtvrtý a vyhrál dvě rychlostní zkoušky. "Je to jedna z mých nejoblíbenějších rallye. Velkou neznámou je počasí a dostatek sněhu, aby bylo možné se v zatáčkách zrychlovat využitím opory o sněhové bariéry," uvedl finský pilot, který by se v letošní sezóně měl střídat s Paasonenem a Francouzem Alexandrem Benguem za volantem druhé fabie.

Neudělat chybu

Vedoucí týmu Martin Mühlmeier věří, že by ke kvalitním výsledkům mohlo pomoci zejména nasazení tří skandinávských pilotů, kteří znají specifické podmínky soutěže. "Je to pro nás zrádná soutěž, protože s Fabií WRC pojedeme Švédskou rallye poprvé. Jsme si vědomi toho, že souboje jsou tu vždy velmi těsné, a musíme se pokusit neudělat ani sebemenší chybu," přál si německý inženýr.

Rallye odstartuje v pátek ráno a v první etapě čeká na jezdce sedm rychlostních zkoušek včetně jedné divácké supererzety o celkové délce 106,5 kilometru. Dalších sedm měřených úseků je připraveno na sobotu, kdy posádky absolvují 140 "ostrých" kilometrů. Nedělních šest zkoušek má délku 113,9 km a cíl soutěže je naplánován do Karlstadu na 15:00.

Reklama

Související témata: