Rubriky:

Rallye

Auto vyměnil Prokop za letadlo, aby dal dohromady záda. A umínil si, že bude jezdit hlava nehlava

14. června 2014 12:15 - Praha

Vynikající deváté místo drží jediný český zástupce v elitní kategorii mistrovství světa v rallye Martin Prokop s Fordem Fiesta WRC. Při posledním díle šampionátu na Sardinii dokonce část soutěže držel stupně vítězů. Nervozita z možného životního úspěchu a následně zraněná záda jej však o nejlepší výsledek kariéry připravily. „Jsme vysoko. Netroufali jsme si před sezónou myslet na takové pozice. Ale během léta je zkusíme ještě vylepšit," předsevzal si Prokop.

 

Andrea Micková, Právo

Však také s vidinou dalších soutěží hned zahájil snahu o nápravu, protože aktuální zdravotní stav českého pilota má k dokonalosti daleko. A tak jihlavský rodák vyrazil za regenerací do Chorvatska. „Ale musel jsem letadlem. Záda mám dost rozbitá. Autem už bych cestu nedal," smál se na břehu Jadranu. „Stejně jsem potřeboval klid. Mám povolené jen lehké běhání, jinak hlavně odpočinek. Žádné dovolenkové lumpárny nebudou."

Jeho trable jsou staršího data. „Trošku jsem záda zanedbával. Celou zimu a následně jaro jsem se věnoval fyzické kondici, nebyl čas na balanční cvičení a péči o záda. Je vidět, že musím vše skloubit. Rval jsem natvrdo fyzičku, což se sice odrazilo pozitivně, ale teď záda dostala zabrat až moc," posteskl si Prokop.

V klidu a příznivém klimatu se chce dát dohromady hlavně zdravotně, současně však nabrat síly i k útoku na první stupně vítězů. Nerad o tak vysokých metách mluví. Zvláště při obrovské konkurenci, která v šampionátu je.

„Plníme cíl z hlediska celkového pořadí. Ale v minulých soutěžích nám chyběla rychlost. Nedostavil se posun, jehož jsme chtěli ve třetí sezóně mezi elitou dosáhnout. Mezi Argentinou a Sardinií jsem sám se sebou uskutečnil brífink. A na Sardinii, dokud mě nelimitovala záda, jsem jel hodně rychle. Progres z pohledu rychlosti byl skutečně velký, což je důležité," lebedil si Prokop.

Těší se do Německa

Co stálo za proměnou českého borce? „Neřešil jsem věci kolem. Jel jsem jako... Prostě naplno. Poprvé v životě jsem při soutěži nepřemýšlel, jestli auto na rychlostní zkoušce rozflákám nebo ne. Byl to povznášející pocit," rozplýval se při týden starých vzpomínkách Prokop.

V minulosti už podobný stav zažil. „Jisté záchvěvy jsem měl ke konci loňské druhé sezóny mezi elitou, když jsem fakt pěkně frčel. A pak v juniorech," připomínal Prokop dobu, kdy se stal mistrem světa. „Tehdy jsem jezdil hlava nehlava. Však jsem se občas nepěkně vyboural. Jenže od přestupu do wrc ve mně hlodá nejistota. A je velký rozdíl, když člověk za volantem neřeší možné následky. Musím si hlavu nastavit stejně na celý víkend," plánoval Prokop.

Už na Sardinii totiž poznal, jak vypadá stav, kdy se ze stavu maximálního uvolnění přenese už za volantem do role starostlivého manažera. „Ještě v průběhu erzet jsem začal být nervózní, že jedu blízko stupňům a měl velké krize, kdy jsem auto odřel v rychlosti, z níž bylo k obrovskému karambolu hodně blízko."

Po čtyřech soutěžích s bodovým ziskem doufá Prokop v Polsku a následně Finsku i Německo v další body, současně však i posun pořadím vpřed. „V Polsku jsem před pár lety vyhrál. Tratě budou nové, což je dobré. Smažou se výhody zkušenějších. A Německo je můj oblíbený závod. Tam to zkusím napálit," sliboval s úsměvem.

Radek Malina, Sport.cz, Právo

Zrušit


Časová osa: Rallye

Filtr článků - Rallye