Článek
"To, co jsme zažili ve čtvrtek večer na stadiónu v Aténách, bylo pro mě osobně to nejlepší v životě, co jsem v rallye zažil. Jezdit před zaplněným olympijským stadiónem, to byl skutečně fantastický nápad organizátorů," rozplýval se 43letý Sainz, jenž během dlouhé a slavné kariéry jistě neměl o zajímavé zážitky nouzi.
V Citroenu vládne spokojenost
Sainz se do mistrovství světa v rallye vrátil po sedmiměsíční pauze a dokázal, že rozhodně ještě nepatří do starého železa. "Je to moje druhá rallye po návratu k soutěžím. To je samozřejmě na mém výkonu znát. Cítím se mnohem jistější, což se projevilo i na mém postavení. Ale na druhou stranu máme za sebou teprve šest skutečných rychlostních zkoušek. Ale Xsara je skutečně výborná z pohledu držení na šotolině, chová se perfektně. Je to mnohem lepší než před třemi týdny v Turecku," vykládal pilot, jenž drží v Řecku třetí pozici.
Pořadí prozatím vede Sainzův kolega z týmu Citroen Sébastien Loeb. "Hodně jsem vydělal na volbě pneumatik pro druhé průjezdy, kdy jsem zvolil tvrdší směs, což bylo mnohem lepší než při ranních průjezdech. Petter Solberg, s nímž bojuji o postavení v čele šampionátu, měl dnes problémy, což je pro mě samozřejmě příznivá zpráva. Ale na druhou stranu s minimálním odstupem je za mnou Marcus Grönholm a jistě bude útočit," je si úřadující mistr světa vědom, že ho čekají ještě těžké chvíle.
Grönholm: Budu útočit na první vítězství
Tomu ostatně napovídá i odhodlání Marcuse Grönholma. "Auto bylo během etapy vynikající. Během prvních tří rychlostních zkoušek jsem měl jisté problémy s řazením a s řízením, ale na odpolední průjezdy už bylo všechno v pořádku. Moje ztráta je minimální, takže budu bojovat a útočit na své první letošní vítězství," sdělil pilot Peugeotu 307 WRC.
Nadšení z dosavadního vývoje závodu neskrýval Toni Gardemeister, jemuž s Fordem Focusem patří zatím čtvrtá příčka. "Jsem skutečně šťastný z toho, jak mi první den vyšel. Auto se perfektně ovládalo. Nemám jediný problém a rozhodně nemusím nijak zasahovat do nastavení vozu," pochvaloval si.