Článek
Máte nějaké zprávy, jak dorazily závodní MAN a doprovodné vozy do Argentiny?
Přišly nám dokonce i fotky z vylodění, vše by mělo být v pořádku.
Kdy do Buenos Aires vyrazíte?
Už 29. prosince odlétáme a ještě na místě chceme závodní vůz vyzkoušet a v rámci možností něco najet. Nechal jsem si ještě předělat řízení, řazení a sedačku, tak si to chci ještě zkusit.
Takže po mnoha letech oslavíte Silvestr opět na Dakaru?
Přesně tak, naposledy jsem ho slavil mimo domov v Africe. Ale bude to decentní přípitek.
Přeci jenom MAN nemáte tolik vyzkoušený...
Už jsem s ním také závodil, takže obavy nemám. Samozřejmě jedeme nejdelší a nejtěžší závod na světě a stát se může cokoliv. Je to pořád jenom technika, i když špičková, a my jsme jen lidé, byť si myslíme a věříme, že jsme pro přípravu a zdárný průběh udělali maximum.
Změnila se vzhledem k okolnostem posádka?
Pouze mechanik je jiný. Belgičan Jan Van Der Vaet má zkušenosti s tímto vozem, který máme od nizozemského týmu Veka. Španělský navigátor Ferran Marco Alcayna zůstává.
Nabízí nadcházející Dakar něco, co byste neznal?
Samozřejmě opět spoustu obtížných úseků a míst, kudy jsme ještě nejeli. Novinkou jsou ale dvě maratónské etapy, v minulosti bývala jen jedna. Vezeme s sebou i spacáky, protože budeme nocovat v poušti a sami si dělat servis. Je to nová výzva, těším se na ni. Tyhle dvě etapy mohou být rozhodující. Hodně bude záležet, v jakém stavu bude auto. Může nám to pomoct i ublížit.
V čem by měl být MAN lepší než tatrovka?
V rychlejších pasážích, kde je stabilnější, ale při skocích víc trpí záda. Na druhou stranu menší otřesy v něm nejsou tak citelné. Určitě to bude zajímavé srovnání s tatrou.
Změnil se nějak okruh favoritů?
V podstatě ne. Vpředu bude tradičně silný tým Kamaz. Hodně práce udělal i De Roy. Mezi těmi dvěma se bude odehrávat boj o přední příčky. Udělám maximum, abychom s nimi bojovali o co nejlepší umístění.
V první polovině roku se české týmy dohodly na spolupráci v rámci Dakaru. Platí to i nadále?
Věřím, že platí, ale nás se to v podstatě v nadcházejícím ročníku netýká. Tím, že jedeme s vozem MAN a nikoliv s tatrou, padá možnost si vypomoci technicky. Věřím, že v budoucnosti se k ní vrátíme. Žádnou jinou spolupráci jsme zatím nenavázali s nikým, kdo jezdí s vozy MAN. Uvidíme až na místě.
Tatra Královna 69 letos jet nemohla. Existuje šance pro další ročník?
Pracujeme na tom. Věřím, že ji připravíme tak, aby splňovala veškeré podmínky a sehrála na Dakaru významnou roli.