Hlavní obsah

Železný se nehodlá přít s Jiráskem

PRAHA

Výroky předsedy Českého olympijského výboru (ČOV) Milana Jiráska ve čtvrtečních Lidových novinách, v nichž se pustil do kritiky marketingové společnosti Česká sportovní, nijak nevzrušily oštěpaře Jana Železného, Jiráskova protikandidáta na křeslo předsedy ČOV. Podle Jiráska nejde České sportovní v první řadě o sport, ale hlavně o kšeft.

Foto: archiv

Předseda Českého olympijského výboru Milan Jirásek.

Článek

Agentura zajišťuje ze čtyřiceti procent rozpočet ČOV a zastupuje mimo jiné i Železného.

Světový rekordman a bývalý olympijský vítěz a trojnásobný mistr světa už dříve prohlásil, že v souvislosti se svými úmysly nechystá žádnou kampaň. "Tudíž se k tomu nebude vyjadřovat, navíc přes noviny," prohlásil Karel Tejkal, který Českou sportovní a Železného mediálně zastupuje.

Firma stála za Železným velkou část jeho kariéry a podle spekulací některých médií by v případě oštěpařova zvolení získala větší vliv na tok peněz. Na čtyřletý cyklus má Česká sportovní od sponzorů bez barterových smluv přes 200 miliónů korun. Sama společnost z této části údajně sehnala 70 procent, asi 140 miliónů.

Agentura se netají tím, že Železný má její podporu. "Když organizujeme takový podnik, jakým je Zlatá tretra, tak je to jasný důkaz, že nám jde o sport," komentoval Tejkal Jiráskovo obvinění. "Samozřejmě, jsme marketingová agentura, která shání peníze a má z toho zisk," řekl.

Železný se na kandidaturu připravuje a stále častěji jedná s různými lidmi. "Mám svoje vize, vím, co by se mělo zlepšit. Ale své výhrady nebudu říkat do médií," vzkázal pouze člen sportovní komise Mezinárodního olympijského výboru.

Reklama

Související témata: