Hlavní obsah

Ženíšek se vrací v týmu horských kol: Nechceme být jen účastníci závodů

Po čtyřech letech v ústraní se Jiří Ženíšek, bývalý šéf nejlepší české silniční cyklistické profistáje eD’system-ZVVZ vrací na scénu. Protrpěl si dobu, kdy byl neprávem obviňován z daňového úniku. A jako manažer bikového týmu Volvo Auto Hase MTB se vrací na scénu. „Cítím obrovskou motivaci,“ říká před startem prvního závodu seriálu Kolo pro život, který chce se svým týmem ovládnout.

Foto: Archiv Volvo Auto Hase MTB

Manažer Jiří Ženíšek se závodníkem Martinem Zlámalíkem před pátečním tréninkem

Článek

S jakými pocity se vracíte na cyklistickou scénu po čtyřech letech?

Nikdy jsem na cyklistiku nezanevřel. Cítil jsem vnitřně křivdu, ale ten sport mi nikdo neznechutil. Zažívám radostný návrat.

Jak vlastně dopadla všechna obvinění, kterým jste čelil?

Byl jsem vyšetřován z krácení daní, ale nikdy se nic neprokázalo a všechna obvinění byla stažena. Týkalo se to pochybení v účetnictví v letech 1998 až 2001. Jednalo se o částku sedm miliónů korun. Ale nešlo o zavinění z mojí strany. Jeden z německých dodavatelů, který nám zprostředkovával letenky a pobyty v zahraničí, neměl zaúčtované některý faktury.

Musel jste uhradit nějaké poplatky či penále spojené se soudními procesy?

Na některé věci, které byly smluvně vázané z doby fungování cyklistického týmu, jsem si musel půjčit od banky a té následně vše ve velmi krátké době uhradit. Šlo přibližně o částku dvou a půl miliónu korun. Musel jsem si půjčit od rodičů, od známých. A prodal jsem barák. Ještě dnes vše urovnávám, ale finančním institucím nic nedlužím!

Odvrátili se od vás v důsledku šetření finanční policie i přátelé?

Lidé, kteří mě znali, mi zachovali přízeň. Věděli, že obvinění nejsou pravdivá. Čestmír Kalaš mi nabídnul práci ve své firmě tři měsíce po obvinění. Díky němu jsem zůstal v branži a kontakty nezpřetrhal.

Vždy jste se angažoval zejména v silniční cyklistice. Proč jste se rozhodl spojit budoucnost s horskými koly?

Srdcem jsem silničář. Momentálně ale postavit silný tým není možné. Pro kvalitní silniční tým potřebujete desetkrát větší rozpočet. O horská kola je větší zájem mezi lidmi, ale s tím prostředím se teprve sžívám. Návrat je pro mě hodně motivující. Jsem nadšený, že jsem mezi mladými lidmi a sportovci. Chci pro kluky to nejlepší a pokusím se jejich dobré výsledky vytvořením patřičného zázemí a servisu posunout ještě nahoru.

V silniční cyklistice jsou vrcholem vybrané etapové závody. K čemu však budete upínat hlavní pozornost v rámci nabitého kalendáře horských kol?

Pochopitelně je pro mě nezvyklé, že závody budou každý víkend. S tím se teprve sžívám. I proto nechci mluvit o konkrétních umístěních, ale je jasné, že chceme být mezi nejlepšími. Nechceme být jen účastníky. Doufám, že dres našeho týmu Volvo Hase budou hodně vidět. Osobně se nesmírně těším na srpnové mistrovství světa v maratónu v rakouském Grazu a evropský šampionát, který se pojede v září v Estonsku.

Reklama