Hlavní obsah

Škoda: Ať Jandovi manažeři pracují a neberou z úsekových peněz

PRAHA

Předseda skokanského úseku lyžařského svazu Leoš Škoda pevně stojí za rozhodnutím, aby Jakub Janda neměl k dispozici reklamní prostor na lyžích a nedostal vysokou kompenzaci. Manažerům vítěze Světového poháru vzkázal, ať začnou pracovat na shánění peněz a neukrajují finance z úsekového krajíce.

Foto: PRÁVO/Michaela Říhová

Ředitel skokanského úseku Leoš Škoda

Článek

"Můj pocit je, že problémy dělá manažerská skupina kolem Jandy. Tam si myslím, že je zakopaný pes. Kdyby měli normální přístup, tak mu peníze tečou odjinud a nepotřebuje od nás pět miliónů," řekl Škoda po dnešní tiskové konferenci novinářům. "Jeho manažeři by měli začít pracovat a shánět peníze a nebrat z úsekových peněz," konstatoval Škoda.

Janda se prostřednictvích svého manažera Františka Ježe dohaduje s úsekem o podobě reprezentační smlouvy. Konflikt se točí kolem reklamních ploch na lyžích a kompenzace, která loni činila milión korun. Rada úseku nyní požádala výkonný výbor lyžařského svazu, aby pozastavil Jandovi činnost, dokud závodník nepodepíše reprezentační smlouvu.

Kranj je s otazníkem

V sobotním závodu letní Grand Prix v Zakopaném by měl Janda skákat, ale Kranj o týden později už je s otazníkem. "Polsko odjede a do Slovinska musí být jasno. Předáváme to výkonnému výboru, aby se k tomu postavil čelem a rozhodl, na čí straně je pravda, nebo ať se dohodne s manažery," řekl Škoda. "Chceme, aby (Janda) skákal, ale za podmínek jako všichni," uvedl Škoda.

Škodovi z různých jednání vyplynulo, že Jandova strana požaduje jako kompenzaci pět miliónů. Jež ale v úterý v Praze řekl, že to je skokanova marketingová cena a že je ochoten jednat o mnohem nižší částce. "Kdyby to tak bylo, tak by se dalo bavit, ale já slyšel jasný požadavek, že minimum je devět a přistoupí na pět miliónů a pak podepíšou. Proto se bavíme o pěti miliónech," řekl Škoda.

Rozpočet úseku se blíží k 22 miliónům

Úsekový rozpočet se blíží k 22 miliónům korun a je z osmdesáti procent naplněn od sponzorů. "Finance horko těžko sháníme a sháněli jsme, když ještě nebyl Janda na vrcholu," řekl Škoda a poukázal na fakt, že se úsekový rozpočet za dva a půl roku povedlo zpětinásobit. "Bylo by špatné řešení teď něco okrajovat a říci, že nedáme ženskému skoku zelenou nebo nebudeme nikam posílat juniory," řekl Škoda.

Janda vyhrál Světový pohár, ale podle Škody na něm není postavena marketingová činnost úseku. "Nikam nechodíme, ať nám dají peníze na Jandu, ale na celý úsek," tvrdí Škoda.

"Máme s úsekem dlouhodobý vztah. Nejsme vázáni na jednoho sportovce, pro nás je rozhodující marketingový efekt českého národního týmu," řekl v úterý novinářům Miroslav Janda, zástupce jednoho z hlavních partnerů českých skokanů.

Reklama

Související témata: