Rubriky:

Co na talíř

Pozor! Kolem nás je potravinové minové pole. Hřích pro hubnutí

8. září 2015 06:51 - Praha

Pokud patříte do skupiny sportovců a běžců, kteří chtějí pohnout s váhou směrem dolů, pak můžete být šokováni, když uslyšíte, že i potraviny, které považujete za zdravé, mají vysoký obsah kalorií, což může vést k neočekávanému přibývání na váze. Lidé jedí a do sebe dostanou více kalorií než si myslí.

 

Petr Hloušek, Právo

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

„Je zde spousta dezinformací ohledně kalorií, to je velmi důležité pro spotřebitele, zda jsou na dietě, hubnou, či ne. Základem je, mít správné informace o tom, co jedí," řekl pro womensrunninguk.co.uk profesor Richard Wrangham z Harvardské univerzity.

"Veřejnost má chybné informace o energetické hodnotě mnoha potravin. Lidé si mohou přečíst informace o výživové hodnotě, ale většina na to nemá čas, pak tu jsou problémy s přidáváním potravinářských látek, k tomu velikost porcí, skryté cukry. S tím vším můžete skončit v potravinovém minovém poli," dodává Wrangham.

Máme pro vás deset potravin, kde budete možná překvapeni. Jsou zdravé, ale přemíra může být problém.

Olivový olej

Olivový olej může pomoci snížit špatný cholesterol a zlepšit imunitní systém, ale pokud ho přidáte do každého pokrmu, jde o špatný nápad, protože každá polévková lžíce obsahuje 119 kalorií. Takže jen čtyři polévkové lžíce olivového oleje přispívají k téměř čtvrtině ženské doporučené denní spotřeby kalorií.

Ovocné šťávy

Dáte si tři pomeranče najednou? Pravděpodobně ne, ale 250 mililitrů sklenice 100% pomerančové šťávy vyrobené ze šťávy z těchto tří pomerančů, obsahuje odhadem 110 kalorií.

Sušené potraviny

Vyhněte se konzumaci hromady sušeného ovoce, protože je velmi snadné konzumovat nadměrné množství kalorií v jedné svačině.

Ořechy

Jsou zdravé, mají v sobě velký zdroj bílkovin a rostlinných olejů - ale jsou velmi kalorické. Omezte se na jednu, dvě hrsti.

Pomazánky

Nutella a arašídové máslo jsou představovány jako zdravé, obsahují vysoké hladiny proteinu, ale také obsahují více kalorií než marmeláda. Jedna čajová lžička arašídového másla obsahuje 62 kalorií.

Banány

Nutriční bomba, chutná, zdravá, kterou uvidíte v každém fitku na recepci, ale jeden střední banán obsahuje 100 kalorií, cožje ekvivalent běhu na deset minut. Kolik banánů dáte za týden?

Jogurty

Možná budete překvapeni. Jogurtů v regálech supermarketů najdete desítky, ale důležitý je správný výběr. Malý kelímek může obsahovat až 250 kalorií.

Snídaňové cereálie

Kampaň za snídaňové cereálie, zdravé cereálie, jsou všude. Jednou s porcí ovoce navíc, poté bez čokolády, příště s více vlákniny. Ale co ty kalorie? Doporučená velikost porce je 30 gramů, ta obsahuje 110 kalorií.

Smoothies

Populární mixování. Kombinujeme mléko, ovoce, zeleninu, přidáme i proteinový prášek do oblíbené směsi. Krása, výživa, která může snadno dosáhnout 400 kalorií. Pokud používáte koktejl jako náhradu jednoho jídla, je vše v pořádku, ale jako svačinka jde už o kalorickou nálož.

Salátové dresinky

Některé salátové dresinky mohou zvýšit kalorie zdravého jídla více než ty, které jsou obsaženy v hamburgeru a v hranolkách, což je velmi nepříjemné, pokud se snažíte být fit. Tři lžíce zálivky obsahují 50 až 85 kalorií. Při výběru buďte opatrní. Jednoduchá rada zní - buďte střídmí.

lik, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Co na talíř

Filtr článků - Co na talíř


Kalendář akcí

Kdykoliv prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 říjen 2018 listopad 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce