Rubriky:

Ladíme

Vyvarujte se chyb, poběží se vám líp

16. prosince 2015 13:35 - Praha

Všichni děláme chyby, běžci nejsou výjimkou. Jenže. Co se jeví jako průšvih, může se stát plusem. Prostě si vezmete ponaučení do kilometrů a rozhodování následujících. Pokud si člověk dokáže přiznat chybu, posune se vpřed, jinak také může zakrnět na místě, což se k běžcům dvakrát nehodí. Přehmat může dát i šach mat.

 

RunCzech

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

Odpočinek proti tréninku a mezi tím vším únava. Najít bod, který by se neměl překročit, je obtížné pro začínající běžce. Základní pravidlo. „Necítím se dobře, dám si den volna." Jeden den v porovnání s roky tréninku, není nic.

Jdeme nakupovat. Jak vybrat pestrou a vyváženou stravu?

Opakem mohou být ti, kteří odpočívají až příliš. Někteří běžci si ordinují volno po maratónu až na čtyři týdny. Chyba. Čím rychleji se do procesu vrátíte, lépe pro tělo. Nikdo nechce žádné profesionální výkony po dvaačtyřiceti kilometrech, ale i svižnější půlhodinová procházka druhý den po závodu, dá tělu více než nicnedělání.

S přibývající zimou budete muset podřídit i oblečení své venkovní aktivitě. Ale pozor. Sice může teplota mířit k nule, jenže to neznamená, že se zachumláte do péřové bundy a vyběhnete. Pokud byste zvolili tento krok, po prvním kilometru zažijete nepříjemné horko. Běháním se zahřejete, takže střídmě.

Nezapomenout na cíl

Další bodem je cíl. Nemít cíl, není nejvhodnější, zvolte si napoprvé třeba menší závod, který vás bude motivovat. Opakem mohou být přehnané cíle a mety. Je reálnější zvládnout půlmaratón v další sezóně o pět minut rychleji, než třicet minut. Pak může přijít zklamání.

Pokud trénujete na delší závody, běháte hodiny týdně, není od věci zapojit se do tréninkové skupiny, kde se poté můžete podělit o zážitky, i takto se můžete dozvědět více informací, které vám pomohou se dále rozvíjet. Pokud se nedokážete sžít se skupinou, najděte si jinou, případně běhejte sami. Hlavní je přece jen váš pocit.

Boty jsou základ

Dalším možným nešvarem se občas stává jídlo. Zatížit žaludek přespříliš je problém. Hodinu, dvě před vyběhnutím zkuste eliminovat jídlo na 250 kalorií, ty vám udrží energii na šedesát až devadesát minut.

Rychlost má své opodstatnění, ale ne vždy, také vás může zatavit. Pokud přepálíte, na dvou kilometrech můžete zpomalit až o třicet sekund. Je lepší začít pozvolna o 20 až 30 sekund pomaleji a přidat na konci, což určitě oceníte. Proč se trápit už od začátku.

A to hlavní. Běháme v botách. Mnozí, hlavně začátečníci, tento fakt podceňují. Málo pozornosti, méně pohodlí, hlavně, když bude cena nižší. Boty jsou základ, musí sedět, tady je nejlepší zajít do obchodu a nechat si poradit. Pak už to bude hlavně na vás.

lik, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Ladíme

Filtr článků - Ladíme


Kalendář akcí

Kdykoliv prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 říjen 2018 listopad 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce