Článek
Podle Alonsa by měl Renault při následujících závodech ve Francii a Velké Británii, kam se formule 1 vrátí ze zaoceánské mise v Kanadě, uplatnit několik vylepšení na monopostu R28, díky nimž by měl být konkurenceschopnější. „Uvidíme, co to s autem udělá. Možná to bude pro tyhle okruhy dobré,“ uvažoval dvojnásobný mistr světa. „V tenhle moment může i sebemenší krůček kupředu znamenat obrovský zisk,“ dodal s nadějí v hlase španělský pilot.
Současně je ale Alonso smířený s tím, že se ztrátu na konkurenci zmenšit nepodaří. „Nejpozději po závodě v Silverstonu budeme muset řešit, jak dál v letošní sezóně. Pokud to nebude dobré, tak bude lepší tento ročník odepsat a soustředit se na vývoj vozu pro příští sezónu. Je to těžké, ale nic jiného by nezbývalo,“ prohlásil.
Další přestup na obzoru?
Alonso měl po ročním intermezzu v týmu McLaren, kde neunesl konkurenci ze strany Lewise Hamiltona, vytáhnout Renault opět na vrchol, kde jej po dvou úspěšných sezónách zanechal. Briatoreho tým ale ani letos nedokáže soupeřit s vozy Ferrari, McLaren a BMW. Španělský pilot sice zahájil sezónu čtvrtým místem, v dalších šesti závodech ale dohromady posbíral pouhé čtyři body a nováček Nelson Piquet si dosud na konto nepřipsal ani bod.
Zmar francouzské stáje dokumentoval i poslední závod, v němž neprojel cílem ani jeden z pilotů. Alonso přitom sahal po slušném umístění, v 45. kole ale dostal smyk a naboural do bariéry. Pro Piqueta skončil podnik v Montrealu ve 40. kole. I proto zůstává Renault na sedmém místě Poháru konstruktérů a Alonso je v pořadí jezdců devátý.
V paddocku se už také šíří informace, že je španělský pilot v hledáčku týmu BMW-Sauber. Ten narozdíl od Renaultu v posledních dvou sezónách mocně dohání Ferrari i McLaren a v Kanadě mu Robert Kubica s Nickem Heidfeldem zajistili premiérové vítězství a double v jednom. Jednatřicetiletý Heidfeld ale z pozice týmové jedničky není tak úspěšný jako Kubica a proslýchá se, že právě šestadvacetiletý Alonso by jej mohl v příští sezóně nahradit.