Hlavní obsah

Pešek: O práci jsem se bál. Ze čtyřtaktu strach nemám

Po dvou letech se Lukáš Pešek musel rozloučit v mistrovství světa silničních motocyklů s kubaturou do 250 ccm, kterou od nadcházející sezóny nahradila třída Moto2. Nejistota, zda český závodník nevypadne z prestižního seriálu, je od pondělí minulostí. Pešek se domluvil s italským týmem Matteoni a věří, že po dvou ne zcela vydařených letech bude znovu bojovat o stupně vítězů.

Foto: Michaela Říhová, Právo

Lukáš Pešek

Článek

Spadl vám velký kámen ze srdce podpisem smlouvy s týmem Matteoni? 

Byl jsem samozřejmě nervózní a čekal jsem, jak to dopadne. V předešlých letech jsem ale býval nervózní třeba ještě v únoru. Teď je prosinec a je podepsáno, takže bezva.

Jak vaše nové angažmá vzniklo?

Bylo to oboustranné. Já jsem neměl práci, oni neměli jezdce. Slovo dalo slovo.

Smlouvu jste dostal díky pokračující podpoře vašeho hlavního sponzora. Předseda představenstva Milan Maděryč ale při tiskové konferenci neváhal srovnat české a zahraniční jezdce a na úkor domácích závodníků padala slova jako profesionalita, koncentrace či morálně-volní vlastnosti. Vaši partneři čekali v posledních sezónách lepší výsledky…

Určitě na tom něco je. Pan Maděryč ví své, sám jezdí, takže se do toho může vžít. Já jsem rád, že i díky němu mám kolem sebe tým, který mi umožní v klidu se soustředit na závodění.

Cítíte, že vám některé z vyřčených kritérií chybí?

Nevím co mi chybí. A kdybych to věděl, tak vám to stejně neřeknu. (úsměv)

Nejlepší výsledky Lukáše Peška v kubatuře do 250ccm
2009 (16 závodů)3 x 7. místo, 1 x 8. místo
2008 (16 závodů)4 x 10. místo, 1 x 9. místo

Měl jste v mezidobí před dojednáním smlouvy strach o práci? Je doba, kdy nikdo nemá nic jisté…

Měl jsem velký strach, finanční situace není růžová. O to víc si cením, že se za mě mí partneři postavili.

Byl tým Matteoni priotritní volbou?

Byla to hlavní volba. Tým má velkou historii. Viděl jsem, jak umějí připravit privátní motorku. A navíc zvolili podvozek Moriwaki, který já chtěl taky.

Mluvil jste o budování týmu kolem vás. Kdo jsou vaši nejbližší spolupracovníci?

Novým osobním trenérem je Miloš Čihák, který kvůli tomu přerušil aktivní závodní dráhu mezi superbiky. O kondici se dál stará Antonín Strach. A na testy mám renomovaného jezdeckého trenéra Andyho Ibbotta, který má spoustu zkušeností. Už v minulosti jsem chtěl jeho služeb využít, ale nebyly finance. Teď ta příležitost je a doufám, že ji maximálně zúročím. To jsou tři zakladní lidé v mém okolí.

Poprvé v kariéře se posadíte na silnější čtyřtakt. Necítíte obavy?

Zatím ne. Dvěstěpadesátka byla hodně silná a díky dvojtaktu jedovatá. Čtyřtakt by mohl být hodnější.

Při přestupu ze stopětadvacítek do čtvrtlitrů jste musel hodně zapracovat na fyzické kondici. Čeká vás podobná dřina i nyní? Stroje Moto2 budou mít šestistovkové motory...

Neměl by to být tak obrovský fyzický skok, jako při přestupu ze stopětadvacítek. Můj tréninkový plán se výrazně nemění.

Neskrýváte, že byste v nové třídě rád bojoval o čelo. Jak je to reálné?

Nikdo neví, co bude. Ve startovním roštu je pětatřicet jezdců a když se podíváte na jména, tak to jsou samí dobří závodníci. Můžu být do patnáctky, můžu být do desítky. A můžou to být dvacítky. Bude to hodně vyrovnané pole.

Majitel vašeho dosavadního týmu Daniel M. Epp vstoupil do královské kubatury MotoGP. Je to vaše možná budoucí cesta?

Mám reálné cíle. Nejprve se musím prosadit v popředí Moto2. Až pak můžu přemýšlet o nějakých dalších přesunech.

Švihácký knírek pod nosem je image pro novou kategorii?

To ne. Já jsem pořád taková klukovská tvář, tak je to malinko změna. (smích)

Reklama