Hlavní obsah

Raketa pro Silky Way Rally je připravená, tvrdí Loprais

Poslední testy absolvuje v těchto dnech InstaForex Loprais Team v písku kolem slovenské Senice. Už příští neděli totiž startuje v Moskvě Silk Way Rally. „Výsledky testů jsou tak dobré, až mi běhá mráz po zádech. Naše raketa, jak říkáme novému speciálu Tatra Jamal, je perfektně připravená,“ řekl pro Sport.cz a Právo jedenatřicetiletý pilot Aleš Loprais.

Foto: Nataša Pisarenko, ČTK/AP

Aleš Loprais překonává se svou tatrou jednu z dun.

Článek

O novém kamiónu hovoříte v superlativech, v čem je lepší, než jeho předchůdce?

Ve všech parametrech. Mám za volantem skvělý pocit. Je to jako kdybych řídil devítitunové WRC. Zcela jiné rozložení váhy dává autu nové dimenze. Samozřejmě jsme spoustu prvků zkoušeli v předchozím dakarském autě, ale když je všechno takhle pohromadě, je to úplně něco jiného... Prostě paráda! Ale nechci to zakřiknout. Ukáže se až na trati. Ale Milan Holáň odvedl při vývoji a přípravě vozu obrovskou práci, bez něj by nikdo nové auto nevyjelo.

Takže pojedete do Ruska jako favorit?

Takhle bych to neřekl. Samozřejmě tam pojedeme zajet co nejlepší výsledek, potrápit hlavně domácí kamazy. My jsme se hodně zrychlili, ale konkurence také nespala. Hodně zapracovali v Kamazu, s novými nebo vylepšenými vozy přijedou nejen nizozemské Ginafy, ale také ostatní soupeři. Uvidíme, jak kdo bude rychlý a jak mu vydrží technika. Na startu bude téměř čtyřicet kamiónů.

Trať letošní Silk Way Rally je hodně podobná té loňské, čekáte mezi Moskvu a Soči nějaké záludnosti?

Na trati ne. Ale tovární tým Kamazu tam trénuje už delší čas. Budou rychlí v úsecích, kde ostatní zpomalí, protože nemají šanci si těžké úseky natrénovat. S tím se musíme vyrovnat. I když už nepojede slavný Čagin, má Kamaz velice kvalitní tým s Kabirovem, Nikolajevem, Mardějevem. Doma chtějí vyhrát, ale mi jim nedáme ani sekundu zadarmo.

Do kdy budete testovat?

V pondělí se vracíme do Frenštátu. Naložíme a připravíme auta, která už ve středu vyrážejí do Moskvy. Kromě dvou závodních vozů, jedou dvě doprovodné tatry a novinářský nissan. Společně s Tomášem Vrátným a Milanem Holáněm letíme do Moskvy v pátek.

První testy jste absolvovali v Polsku, teď jste se vrátili do Senice. Co vás k tomu vedlo?

V Senici byly nějaké legislativní problémy, nemohli jsme do terénu, tak jsme testovali v Polsku. Určitě to byla také dobrá zkušenost. Finální testy už byly možné v okolí Senice, což jsme přivítali, protože tyhle terény jsou pro ostré testy skvělé.

Aleš Loprais foto: ČTK/Michal Krumphanzl

Jak si vedl váš kolega za volantem druhé závodní tatry Tomáš Vrátný?

Jede výborně, pořádně mě s dakarskou tatrou prohání. Říkám mu, že největšího soupeře budu mít v týmu.

V jaké složení pojedou závodní posádky?

Nemůže jet můj navigátor Jaro Miškloci, tak jsme si vzali s Milanem Holáněm Vojtu Štajfa, který už s námi jel i Dakar. S Tomášem Vrátným pojede jako navigátor Radim Pustějovský a jako mechanik Petr Almáši. I když druhé auto má v názvu Tomášova partnera Bonver, tvoříme jeden tým, který soupeřům pořádně zatopí.

Reklama

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Nejnovější články

NačítámNačíst další články