Článek
Jste před sobotním startem Dakaru hodně nervózní?
Určitě, ale je to zdravá nervozita, burcující. Na internetu jsem hledal informace o soupeřích a kalkuloval si, co by kdyby...
*Když si promítnete profil tratě, která etapa by měla být nejnáročnější?
Hned ta první, kdy se startuje ještě podle čísel a hrozí kolize s pomalejšími vozy. Od druhé etapy se jede už podle pořadí, proto chceme být od začátku na předních příčkách. Těžké tratě ale čekají i v Andách ve výšce kolem tří tisíc metrů nad mořem.
Rallye vede pouští, ale i v horách, jak je na tyhle extrémy auto připravené?
Doufám, že dobře. Je maximálně odlehčené, v těch výškách budou motor a turbo potřebovat vzduch. Jestli to ale klapne, ukáže až samotná praxe.
Co povezete přímo s sebou?
Jen nejnutnější náhradní díly. To znamená povinné dvě pneumatiky s disky, vyprošťovací plechy, tři lopaty, různé trubky, hadice, kompresor, alternátor a základní nářadí. Nejdeme ale na úkor bezpečnosti. Stejně když dojde k větší poruše, kterou musí odstranit servis, je rallye skoro ztracená.
*Stihnete během soutěže oslavit své 29. narozeniny?
Mé narozeniny připadají na 10. ledna, to budeme na trati, takže oslava bude až po Dakaru. Doufám, že začne na stupních vítězů.
Jeden z vašich doprovodných kamiónů je obytný, takže pod stany spát letos nebudete?
Ta tatra je rozdělená na dílnu, sklad náhradních dílů a obytný prostor i se sprchou. Kóje tam má osm lidí a prostor je odhlučněný, takže to není jako ve stanu, kde kolem vás hučí brusky, svářečky nebo kompresory a pořádně se nevyspíte. Regenerace je velmi důležitá. U továrních týmů je taková varianta bydlení naprosto běžná, ale ty mají ve startovním poli třeba tři závodní auta, pětinásobný počet lidí a hlavně mnohonásobně vyšší rozpočty.
Bude pro vás jihoamerický Dakar dražší než africký?
Rozpočet se pohybuje kolem jednoho miliónu eur. V tom jsou ale i peníze na testy, takže celkově účast vyjde zhruba nastejno.
Máte jen závodní auto, které už je v Jižní Americe, nebo děláte i na dalších?
Stavíme a vyvíjíme dvě další auta s výhledem na rok 2010. Chystáme i úžasnou novinku, ale o té nechci ještě mluvit. Jeli jsme letos Středoevropskou rallye a uvažujeme i o startu ve Španělsku. To se nedá s jedním autem zvládnout. Mluví se také o možnosti dvou Dakarů za rok. Jeden by se jel v Jižní Americe, druhý v Africe. Každopádně pro nás zůstává velmi důležitá spolupráce s kopřivnickou Tatrou.