Článek
„Tehdy jsme poprvé jeli takhle vpředu, což bylo hodně psychicky náročné. Ke konci jsme tam měli ale velký náskok a museli pozici jen udržet. Naopak v Německu se bojovalo ve vteřinových rozdílech až do konce a nešlo zvolnit, neboť by toho okamžitě zaváhání využili ostatní jezdci," porovnal obě pátá místa 25letý Kopecký.
„Z mého pohledu tak dramatickou a krásnou soutěž jako letos v Německu jsem z osobního pohledu snad ještě nezažil. Celou dobu se nám dařilo jet časy srovnatelné s absolutní světovou špičkou. V poslední etapě se podařilo ustát útoky a ve vysokém tempu jsme se vyvarovali chyb, takže se vytěžilo maximum možného,“ doplnil v e-mailu zaslaném Právu Kopecký.
„Snad celá jezdecká špička mi na cílové rampě přišla podat ruku a gratulovala k výsledku. Můj obrovský dík patří celému týmu, celou dobu se mi v okolí Trevíru jelo fantasticky. Na většině rychlostních zkoušek jsme se cítili opravdu jako doma, nejen proto, že tam jsou rychlé vložky českého charakteru, ale pomohla mi i obrovská podpora fanoušků od nás," uvedl český jezdec s tím, že se zřejmě dostal k maximu fabie, která má výrobní specifikaci 2005 a Kopeckéío tým ji má z boleslavské továrny jen pronajatou bez možností výraznějších zásahů.
„Člověk musí být soudný. Dá se přemýšlet, kde by se dalo s tím autem zrychlit a ještě ubrat pár sekund, ale rozhodně by to už nebyly minuty," řekl Kopecký, kterého letos čekají v rámci MS ještě rallye na Korsice, v Katalánsku a Británii.
Obává se však, že letošní rok pro něj představuje loučení s vozem WRC a budoucnost ve světových soutěžích má mlhavou. Automobilka Škoda totiž svůj rallyový program už loni prakticky zastavila a Kopecký by se v budoucnu možná mohl svézt s nově vyvíjeným speciálem Škoda Fabia S2000, jenže to není otázka příštího roku, ale horizontu tří, čtyř let.