Článek
K následné Australské rallye po havárii v shakedownu (měřeném tréninku) nenastoupil. Pak oznámil konec kariéry, chtěl se věnovat manželce a dětem Blance, Aně a Carlosovi. Teď se vrací, aby zaujal místo belgického mladíčka Duvala, který zatím nijak nepřesvědčuje. "Doufám, že sedm měsíců mimo soutěžní vůz nebude znát a brzy chytím tempo. Auto je kvalitní, to mi návrat usnadní. Mým cílem je odvést stoprocentní výkon. Budu na trati proto, abych pomohl týmu," uvádí Sainz v tiskové zprávě týmu Citroen.
Před dvěma lety v Turecku při premiéře soutěže v mistrovství světa Sainz vyhrál. Myslí i teď na nejvyšší stupínek? "Dobře si na to pamatuji. Šlo o premiérové vítězství Xsary na šotolině a náš první triumf u Citroenu. I letos budu dělat svoji práci, jak nejlépe umím," říká vyhýbavě před sto devadesátým pátým startem v mistrovství světa.
Posádky se připravovaly na pekelnou výheň, která při soutěži se střediskem v turistickém letovisku Kemer panovala v minulých ročnících. Jenže zatím je vše trochu jinak. "Žádná výheň se tady nekoná. Prší a na cestách je hodně bláta, dost to klouže. Auta byla po trénincích jako velká hnědá koule," vykládá Roman Kresta, pilot Fordu z dějiště soutěže.
Podle zpráv týmu Škoda Motorsport se ve čtvrtek počasí trošku umoudřilo, déšť ustal, ale i dál se na obloze proháněly mraky. Předpověď počasí na víkend slibuje přeháňky, takže soutěž bude loterií z hlediska volby pneumatik. Zejména proto, že týmy musí nahlásit sady pneumatik pro soutěž s předstihem a při probíhající rallye už nelze volbu měnit.
Na soutěžící čeká celkem sedmnáct rychlostních zkoušek o délce 348,5 km. Dnes je na programu osm měřených úseků, zítra sedm a v neděli pouze dva. Soutěž však uzavře nejdelší erzeta celého podníku dlouhá 33,3 kilometru. Start je v půl deváté, vítěz bude korunován v neděli krátce po poledni.