Článek
Dá se ale očekávat ještě protest pilota továrního kamazu, o němž se zřejmě rozhodne až v sobotu ráno.
Před dvěma lety dojel Loprais na Silk Way Rally třetí, loni čtvrtý a vždy měl před sebou jen tovární kamazy. Letos má jedinečnou šanci je třeba i všechny porazit. „Nechci křičet hop, dokud jsme nepřeskočili. Speciálka v poslední etapě, sice měří už jen šestnáct kilometrů, ale i na přejezdech se může stát hodně věcí, technika i lidé jsou už docela zničeni,“ uvažoval Loprais ještě předtím, než byl závěrečný úsek zrušen.
Páteční speciální test po prašných stepních a polních cestách sice měřil jen 168 kilometrů, ale pro Lopraise se kvůli potížím s tlakem v pneumatikách stal nečekaným utrpením. „Vinou závady na systému dohušťování pneumatik prudce klesal tlak v kole,“ líčil český jezdec InstaForex Teamu a nezbylo, než aby navigátor Milan Holáň v rámci možnosti deaktivoval celý systém.
„Téměř sto kilometrů až do cíle v Majkopu jsme pak ale absolvovali s kritickou hodnotou tlaku v pneumatikách,“ doplnil Loprais, jenž při hrozbě defektu, který mohl způsobit až destrukci pneumatiky, byl nucen výrazně zpomalit. „Za takové situace jsme byli rádi za uhájení celkové druhé pozice, nakonec to celé může dopadnout ještě jinak,“ doplnil 31letý jezdec českého kamiónu.
Neoficiální pořadí kamiónů po 6. etapě: |
1. Loprais (ČR, Tatra) 33:23:15 h, 2. Kabirov +16:41, 3. Karginov (oba Rus., Kamaz) +38:36, ...13. Valtr (ČR, Liaz) +5:56:40, 19. Vrátný (ČR, Tatra) +11:14:42. Kabirovovi byla započtena penalizace 60 minut. |