Článek
Bouchardové už během Wimbledonu byla předvídána budoucí role nejlépe vydělávající sportovkyně světa, jíž je aktuálně Ruska Maria Šarapovová. Jenže firmy chtějí k prezentaci svého jména šampióny. Poražení finalisté, to je přeci jen nižší liga. Rodačce z Montrealu je ale teprve 20 let a celou kariéru má před sebou.
„Je jasné, že má velký potenciál, to samo o sobě ale ještě nestačí. Být šampiónem, tvrdě pracovat, být skromný a stálý, to jsou kvality, se kterými si firmy rády své značky spojují. Jakmile je potenciál naplněn, sponzoři pak přijdou s nabídkami na partnerství. Potřebují ale, aby byl sportovec prověřený," cituje list Montreal Gazette experta na sportovní marketing Vijaye Setlura z York University.
Bouchardová se letos zatím dostala do všech grandslamových semifinále a ve Wimbledonu dokonce až do finále. Vše nasvědčuje tomu, že ji čeká zářivá budoucnost, nicméně obzvlášť v ženském tenisu nejsou nečekané obraty v kariéře ničím zas tak výjimečným.
Neměla by uvadat
I majitel sportovně marketingové společnosti Cosmo Sports Cary Kaplan souhlasil s tím, že pokud chce Bouchardová „katapultovat" své reklamní příjmy, potřebuje vybojovat titul z turnajů velké čtyřky.
„Je ale hodně charismatická a na tenis velmi soustředěná. Nemáte z ní pocit, že by měla uvadat," uvedl Kaplan.
Podle profesora sportovního marketingu Richarda Powerse z University of Toronto bude pro mladou Kanaďanku i finálová účast v All England Clubu znamenat značný nárůst příjmů. Prý už totiž dostatečně prokázala, že je vážnou uchazečkou o grandslamové tituly.
„Určitě má velký potenciál vítězit a také chce vítězit. Rozhodně není spokojená s tím, že je finalistkou. Další velkou šanci bude mít v srpnu," dodal Powers s výhledem na US Open.