Hlavní obsah

McLaren vrací úder: Ferrari prý podvádělo v Austrálii

PRAHA/LONDÝN

Válka mezi stájemi Ferrari a McLaren neutichá. Nyní ale přešel do protiútoku tým Rona Dennise a obvinil italskou stáj z toho, že úvodní závod letošní sezóny F1 v Austrálii vyhrála s nelegálním vozem. Na nepovolené součásti monopostu měl v březnu upozornit bývalý šéfmechanik Ferrari Nigel Stepney, který je spolu s Mikem Coughlanem z McLarenu ústřední postavou stále probíhající špionážní aféry.

Článek

Dennis ve středu zaslal otevřený dopis prezidentovi Italské automobilové federace (ACI-CSAI) Luigimu Macalusovi, v němž reagoval na korespondenci mezi Mezinárodní automobilovou federací (FIA) a italskou federací. Ta zpochybnila rozhodnutí Světové rady motorsportu z minulého týdne ve věci špionáže McLarenu ve Ferrari a vynutila si návrat případu před odvolací soud FIA. Světová rada uznala vinu McLarenu, nijak jej ale nepotrestala kvůli nedostatku důkazů, že stáj zneužila úniku informací.

Šéf McLarenu, jenž v kopiích oslovil také prezidenta FIA Maxe Mosleyho a bosse Ferrari Jeana Todta, si v dopise stěžuje, že „nepřesné informace z Itálie a zavádějící vyjádření stáje Ferrari nespravedlivě poškodily renomé stáje McLaren“. Přitom vyjádřil přesvědčení, že tým z Maranella jednal v rozporu s pravidly hned při premiérovém závodu sezóny.

Stepney přivezl manuál do Barcelony

Podle Dennise použilo Ferrari v Melbourne nelegální spodní díl monopostu. Na tento fakt měl šéfkonstruktéra McLarenu Coughlana upozornit šéfmechanik Ferrari Stepney. Britský tým poté informoval FIA, která označila zmiňovaný díl za ilegální.

"Pokud by k tomuto kontaktu nedošlo, tak by Ferrari klidně dál závodilo s nelegálním vozem. Mělo by být v zájmu celé formule 1, aby zaměstnanci mohli beze strachu upozornit na případné nedostatky ve vlastní stáji,“ uvedl Dennis, podle nějž McLaren v zájmu zachování dobrých vztahů nepožadoval revizi výsledků z Austrálie.

Z kontaktu obou techniků nicméně nakonec vzešla aféra, která zastínila dění v šampionátu. Vedení McLarenu podle Dennise zakázalo Coughlanovi po závodu v Melbourne další kontakt se zaměstnancem Ferrari. Oba muži se však měli znovu sejít při Velké ceně Španělska v Barceloně, kde Stepney údajně svému protějšku předal téměř osmisetstránkový manuál s detailními informacemi o letošním monopostu Ferrari.

Vedení italského týmu nyní tvrdí, že McLaren podle tajných informací vypracoval zlepšení vlastního monopostu. Britská stáj naopak říká, že s manuálem nikdo z vedení stáje kromě Coughlana do styku nepřišel.

Reklama

Související témata: