Článek
Buttonovo jednání o prodloužení smlouvy s Brawnem brzdí požadavek nového šampióna na vyšší plat. Britský pilot totiž před letošní sezónou přistoupil na 80procentní snížení gáže, aby ulehčil stáji start v seriálu poté, co Brawn převzal tým od automobilky Honda. Jenže za 4 milióny dolarů ročně mistři světa nejezdí a Button nyní žádá adekvátní navýšení mzdy.
Finanční situace Brawnu ale není zcela růžová a Buttonův požadavek vrátit se minimálně na původní hranici 13 miliónů dolarů přidělává vrásky. Letošní hlavní sponzor, mediální gigant Virgin, údajně spolupráci neprodlouží a Brawn nyní upíná své naděje k automobilce Mercedes, která by do stáje mohla vlastnicky vstoupit. Německý výrobce, který již vlastní také 40 procent stáje McLaren, má údajně zájem o 75 procent akcií Brawnu, což by přineslo zdroje na Buttonův kontrakt.
Pozice Brawnu ale stále není jistá a britská média již naznačila, že by v příští sezóně mohla vzniknout supertým dvou posledních mistrů světa ve stáji McLaren, která se po skončení sezóny rozejde s Heikkim Kovalainenem. A ani Hamilton by se prý příchodu svého krajana nebránil. „Obyčejně mi je jedno, kdo bude mým parťákem. Důležité je, aby byl hybnou silou v týmu. Jensona bych ale jako kolegu přivítal. Je rozumný a angažovaný,“ prohlásil nejmladší mistr světa formule 1 v historii.
Po nepovedené sezóně, v jejímž závěru McLaren bojuje s týmem Ferrari jen o třetí příčku v šampionátu, Hamilton každopádně doufá, že příští rok bude jezdit opět na špici. „Nehodlám vstoupit do historie jako majitel jednoho titulu mistra světa,“ má jasno. Ať už s Buttonem po boku, nebo s jiným jezdcem, chce být první pilot tmavé pleti ve formuli 1 znovu v boji o trůn. „Doufám, že budeme s novým vozem schopni závodit na čele od samého začátku sezóny. A ne až od poloviny jako letos,“ dodal čtyřiadvacetiletý jezdec.