Hlavní obsah

Nejsem protežovaný, máme s Markem stejnou pozici, dušuje se Vettel

PRAHA

Zjitřené emoce v týmu Red Bull uhasila po turecké kolizi Sebastiana Vettela s Markem Webberem vzájemná schůzka, postoj vedení stáje k celému incidentu ale zanechal pocit, že německý pilot má lepší pozici, než jeho australský protějšek. „Ani jedna strana není zvýhodněná,“ dušoval se Vettel v rozhovoru pro britskou BBC. Pročištění atmosféry v týmu potvrdilo pondělní oznámení o prodloužení Webberova kontraktu.

Foto: Robert Pratta , Reuters

Znovu kamarádi! Sebastian Vettel (vlevo) a Mark Webber hodili incident z Turecka za hlavu.

Článek

Ten manévr způsobil u Red Bullu šok. Webber s Vettelem v zádech mířili před týdnem při Velké ceně Turecka pro třetí double letošní sezóny, Australan ale dostal pokyn přejít do úsporného režimu kvůli možnému nedostatku paliva, zatímco německý jezdec s dostatečnou benzínovou rezervou mohl jet zostra. A ve 40. kole vycítil příležitost jít před svého týmového kolegu. Jenže před pravotočivou zatáčkou musel strhnout volant doprava a oba vozy se střetly. Pro Vettela tak závod skončil, Webber po opravě v boxech dojel alespoň na třetím místě.

Konflikt měl za následek patřičné zhoustnutí atmosféry v týmu, hlavně proto, že nebylo zcela zřejmé, kdo byl viníkem toho, že double spadl do klína jezdců McLarenu. A zatímco vedení hodilo vinu na Webbera, experti, média i fanoušci viděli viníka spíše ve Vettelovi. To vyvolalo vlnu spekulací, že talentovaný Vettel užívá i přes proklamovanou rovnocennost jezdců privilegií týmové jedničky. Výsledky ale hovoří spíš pro Webbera...

Čtvrteční schůzka obou jezdců s vedením v anglickém Milton Keynes měla dusno v týmu patřičně vyvětrat. A podle Vettela se tak stalo. „Diskutovali jsme samozřejmě i o našem vzájemném postavení. Ani já, ani Mark není jakkoli protežován. Oba máme stejnou šanci vyhrát, tak jak to má být,“ vysvětloval mladý Němec BBC.

Dohnat ztrátu? Žádný problém

Poprvé ovšem připustil, že před střetem skutečně uhnul doprava. „Dostal jsem se částí vozu před Marka a musel točit doprava. Byl jsem v ten okamžik v pozici vedoucího jezdce a ten obvykle určuje stopu,“ stojí si za svým Vettel. Odmítl ale, že by jednal pod tlakem z toho, že již několikrát v průběhu sezóny přišel o vítězství. „Každý pilot, který vycítí šanci jít do vedení, se ji snaží využít. Během závodu jich zase tolik není,“ poznamenal.

Jenže místo stoprocentního zisku se Vettel musel smířit s pozicí mezi jezdci, kteří závod nedokončili. „Přišel jsem o spoustu bodů. Nový bodový systém je ale poměrně dobrý v tom, že lze ztrátu rychle dohnat,“ věří.

Red Bull přišel v Turecku o vedení v Poháru konstruktérů a Webber vede pořadí šampionátu s náskokem pouhých pěti bodů na Jensona Buttona. Podle Vettela, který je se ztrátou 15 bodů pátý, to ale neznamená, že s Webberem přestane závodit. „Nikdy nevíte, do jaké situace se na trati dostanete. Pokaždé ale uděláte to, co pokládáte v daný okamžik za správné. Ať už to dopadne jakkoliv, je to vždy poučení pro příště,“ dodal.

Reklama

Související témata: