Článek
Na kvalifikaci a závod jsou kladeny hodně odlišné nároky, ale pravidla tyto dvě události hodně pojí. Jde zejména o to, že pilot ve třetí části kvalifikace si musí pro start závodu nechat stejnou pneumatiku, s jakou zajel nejrychlejší čas. Jelikož je výdrž pneumatik letos o hodně vzácnější, tím spíše u měkčích pneumatik, teoreticky by se vyplatilo obětovat výsledek v kvalifikaci pro lepší pozici v úvodní fázi závodu. Tím spíše, když auta budou kvůli palivu daleko těžší.
Podle analýz na základě dat z Barcelony, kterou provedl britský Autosport, by právě v tomto mohly být silné týmy Ferrari, Red Bull a Williams. Na kvalifikační kola je na tom Ferrari a Red Bull podobně, Williams lehce za nimi. Na delší úseky ale vyniká Ferrari a Red Bull s Williamsem jsou na tom podobně.
Jako stálý vypadá i Mercedes, ale až na úrovni za výše zmiňovanými.
Ostatní týmy to mají různé. Některé jsou relativně rychlé na jedno kolo, ne však na delší vzdálenost. Jako například Renault. Jiné to mají obráceně, jako například Sauber. McLaren je v jízdách na delší vzdálenost někde uprostřed pole a v kvalifikacích až za Mercedesem a dokonce Toro Rosso, které, mimochodem, na tom nebylo v testech vůbec špatně.
Analýza na základě časů z posledních testů v Barceloně | |
čas na úrovni | |
Ferrari, Red Bull | 1:22 min. |
Renault, Williams | čas lehce pod 1:23 |
Toro Rosso, Mercedes | čas nad 1:23 |
McLaren | čas mezi 1:23 a 1:24 |
Sauber, Force India | čas nad 1:24 |
Lotus | čas nad 1:25 |
Virgin | čas nad 1:26 |
HRT | čas pod 1:27 |
Možné pořadí při jízdě na delší vzdálenost | |
Ferrari | |
Red Bull, Williams | |
Sauber, Mercedes | |
Renault | |
Toro Rosso | |
McLaren | |
Force India | |
Lotus | |
Virgin | |
HRT |