Hlavní obsah

Analýza z Barcelony: Roložení sil mezi týmy před začátkem sezóny

PRAHA

Kvůli novým pneumatikám Pirelli bude rozložení sil mezi týmy z pohledu rychlosti na jedno (kvalifikační) kolo a delší vzdálenost daleko odlišnější. A jen málo týmů patří ke stálicím obou pořadí.

Foto: Albert Gea, Reuters

Fernando Alonso s ferrari při testech v Barceloně.

Článek

Na kvalifikaci a závod jsou kladeny hodně odlišné nároky, ale pravidla tyto dvě události hodně pojí. Jde zejména o to, že pilot ve třetí části kvalifikace si musí pro start závodu nechat stejnou pneumatiku, s jakou zajel nejrychlejší čas. Jelikož je výdrž pneumatik letos o hodně vzácnější, tím spíše u měkčích pneumatik, teoreticky by se vyplatilo obětovat výsledek v kvalifikaci pro lepší pozici v úvodní fázi závodu. Tím spíše, když auta budou kvůli palivu daleko těžší.

Podle analýz na základě dat z Barcelony, kterou provedl britský Autosport, by právě v tomto mohly být silné týmy Ferrari, Red Bull a Williams. Na kvalifikační kola je na tom Ferrari a Red Bull podobně, Williams lehce za nimi. Na delší úseky ale vyniká Ferrari a Red Bull s Williamsem jsou na tom podobně.

Jako stálý vypadá i Mercedes, ale až na úrovni za výše zmiňovanými.

Ostatní týmy to mají různé. Některé jsou relativně rychlé na jedno kolo, ne však na delší vzdálenost. Jako například Renault. Jiné to mají obráceně, jako například Sauber. McLaren je v jízdách na delší vzdálenost někde uprostřed pole a v kvalifikacích až za Mercedesem a dokonce Toro Rosso, které, mimochodem, na tom nebylo v testech vůbec špatně.

Analýza na základě časů z posledních testů v Barceloně
čas na úrovni
Ferrari, Red Bull1:22 min.
Renault, Williamsčas lehce pod 1:23
Toro Rosso, Mercedesčas nad 1:23
McLarenčas mezi 1:23 a 1:24
Sauber, Force Indiačas nad 1:24
Lotusčas nad 1:25
Virginčas nad 1:26
HRTčas pod 1:27
Možné pořadí při jízdě na delší vzdálenost
Ferrari
Red Bull, Williams
Sauber, Mercedes
Renault
Toro Rosso
McLaren
Force India
Lotus
Virgin
HRT

Reklama

Související témata: